KPN introduceert een nieuw serviceconcept voor de zakelijke markt genaamd Q. Q staat voor de persoonlijke hulp van de technische experts van KPN die speciaal gericht is op de ondernemer. Q biedt technische experts voor hulp bij reparatie, installatie, storingen en gebruik. Q helpt online, telefonisch, in de KPN XL-winkel of bij de ondernemer op de zaak en richt zich op de gehele zakelijke markt; van kleine zelfstandige tot en met de grootzakelijke klant.
Zo kan de ondernemer op www.kpn.com/Q een online wegwijzer vinden die aangeeft met welk probleem de klant waar terecht kan. Ook zijn hier antwoorden op veel gestelde vragen te vinden en tips om problemen op te lossen. Q is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar voor elke technische vraag.
Ook in de KPN XL-winkels staan Q-experts klaar. Zij kunnen de zakelijke klant bijvoorbeeld helpen met de reparatie van een mobiele telefoon en met hard- en software of netwerkproblemen. Een ict-specialist van Q kan vaak op afstand de problemen oplossen. Lukt dit niet, dan komt er een Q-monteur langs op basis van ‘no cure no pay’.
KPN één
Q wordt onderdeel van het KPN één-concept, waarbij eenvoud voor de klant centraal staat. KPN één is een geïntegreerde oplossing voor vaste telefonie, mobiele telefonie en internetdiensten. De basis van KPN één is altijd een telefooncentrale in de cloud. Het biedt de zakelijke klant de mogelijkheid om de verantwoordelijkheid voor zijn totale communicatie- en ict-systemen bij KPN onder te brengen. Dit biedt de ondernemer inzicht, overzicht en eenvoud. Met KPN één krijgt de ondernemer onder meer één aanspreekpunt, één contract, één helpdesk, één factuur en één online beheerportal. De klant betaalt per gebruiker en KPN één biedt bovendien de mogelijkheid om flexibel gebruikers te kunnen aan- of afmelden.
Ik wil niet flauw doen, maar het geheel is zo oppervlakkig en weinig zeggends en al helemaal niet vernieuwends, dat de Q-koorts wel zal toeslaan op dit “concept”.
De interne fragmentatie van afdelingen die verantwoordelijk zijn voor het aanbieden en verrichten van diensten heb ik persoonlijk nooit als optimale dienstverlening meegemaakt.
Misschien hebben ze veel muren tussen die afdelingen weggehaald, meer transprantie gecreerd maar wat heb je er aan als de oude muren vervangen zijn door nieuwe glazen muren! Transparantie is er wel maar het geluid komt er toch niet door!
@Reza
voeg daar nog even bij dat de CFO na een jaar ook weer vertrekt…, en dat onder de huidige omstandigheden, bod op de aandelen en de fuz daaromheen…..
“waarbij eenvoud voor de klant centraal staat”
Oef, dergelijke ronkende marketingteksten zijn inderdaad dermate oppervlakkig dat het mij moeite kost om ze te lezen zonder jeuk te krijgen… Als klant wil ik helemaal geen marketingfoefje. Ik wil persoonlijke aandacht, en laat dat nu net ontbreken in de definitie van de mexicaanse Q.