Managed hosting door True

KPN verlengt hoofdsponsorschap schaatsbond

 

De Koninklijke Nederlandse Schaatsbond (KNSB) en KPN hebben het hoofdsponsorcontract, dat in de zomer van 2014 zou aflopen, vroegtijdig opengebroken en verlengd met twee jaar. De nieuwe verbintenis loopt door tot het voorjaar van 2016 en heeft een optie tot verlenging met twee jaar tot en met de Olympische Winterspelen in 2018 in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang. Wat het telecomconcern kwijt is aan de sponsoring is niet vrijgegeven, al spreken de partijen over een 'stevige financiële basis'.

Volgens KPN-bestuursvoorzitter Eelco Blok is het hoofdsponsorschap de afgelopen drie jaar het bedrijf zo goed bevallen dat tot vroegtijdige verlenging is overgegaan. 'KPN wordt na drie seizoenen herkend en erkend als organisatie die investeert en activeert in de volle breedte van de sport. Binnen onze eigen organisatie wordt de sponsoring breed gedragen. Klanten en medewerkers zijn er trots op dat KPN zich aan deze sympathieke Nederlandse sport verbindt.'

De nieuwe hoofdsponsorovereenkomst tussen KNSB en KPN wordt op een aantal punten anders ingevuld. KPN is en blijft hoofdsponsor van de KNSB, van het langebaanschaatsen, de ploegen van Team Nederland (Team Pursuit), het marathonschaatsen (baan en natuurijs) en vooralsnog tot en met de Spelen in Sotsji ook het shorttrack. KPN  treedt terug als hoofdsponsor van het inline-skaten en blijft hier als subsponsor aan verbonden. Binnen de disciplines marathonschaatsen en shorttrack  is tevens ruimte gemaakt voor een gedeeld hoofdsponsorschap en mogelijk meerdere subsponsors.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4751360). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Partnerinformatie
 

Reacties

Positief dat grote bedrijven in dit soort zaken geld blijven steken. Zo hebben beide partijen een mooi resultaat. KPN wordt gezien als, en de schaatsbond heeft geld om!

“Schaatsen is er voor de schaatser en niet voor het publiek”

Laten we wel zijn, schaatsen is er voor de schaatser en niet voor het publiek. Als je ziet hoe weinig toeschouwers schaatswedstrijden bezoeken, dan moet je je toch afvragen of deze sport nog wel toekomst heeft. Het is dat schaatsen nog Olympisch is, anders was het helemaal gedaan met de koopman. Het huidige schaatsen is veel te veel gecultiveerd. Gladde en snelle pakken, een ijsbaan met optimale omstandigheden, nee, het is niet meer het schaatsen van ”Ard en Keesie”. In hun tijd zaten er nog elementen van spanning in! lees bijv. de onzekere weersomstandigheden, schaatsers met geite wollen sokken die amper vooruit kwamen e.d. Kortom, het was toen een sport voor de echte mannen en vrouwen met een hoge amusement waarden. Nee, schaatsen is nu meer een sfeerloos computerspel geworden dan een echte leuke kijksport.

SchaatsMekka Heerenveen of Almere?

Dat men de traditie in stand wil houden is best begrijpelijk, doch men moet zich ook realiseren dat traditie en topsport niet altijd samen gaan. Wil men topsport bedrijven dan is daar heel veel geld voor nodig. Door het schaatsgebeuren meer te situeren in het centrum van Nederland (Almere) kan je nog hopen dat meer Nederlanders de wedstijden gaan bezoeken. (Friesland is wel heel erg afgelegen voor de meeste) Ik denk echter dat dit geen soelaas zal bieden omdat schaatsen er voor de schaatser is en nu eenmaal niet voor het publiek. Helaas, het is niet anders.

De Zwakke broeders (KPN) zoeken elkaar op…

Als het Almere gaat om de werkgelegenheid, zou ik zeggen doorgaan! Ken jou het schelen, werk is werk. Anders stoppen, wordt gegarandeerd een schip van bijleg. (later niet huilen hoorVerdrietig) Verder voorzie ik ook dat de KPN binnenkort gaat (moet) stoppen als sponsor van het schaatsen. Ze kunnen niet eens dividend uitkeren aan haar aandeelhouders! Ze kunnen het toch niet maken om ergens geld in te pompen in iets dat passé is? O ja, ze zullen het wel weer marketing noemen. Of toch, misschien past het eigenlijk wel bij de KPN om een uitstervend fenomeen te ondersteunen. De natuur wil nu eenmaal dat de zwakkere broeders elkaar opzoeken en gezelschap houden. Wel gezellig, maar wel bedenkelijk in deze crisistijd.

Martien Koster

Dus KPN moet de prijzen verhogen omdat ze aan dit soort onzin hun geld weggooien? Dat kan ook alleen maar als er nauwelijks concurrentie is, of als schaatsen een hobby van de topman is (ik moet meteen aan Dirk Scheringa denken).

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×