Managed hosting door True

Acht redenen om de iPhone niet te gebruiken

 

Analisten zijn sceptisch over het zakelijk gebruik van de iPhone. Onderzoeksbureaus Forrester Research en Gartner geven acht redenen waarom de smartphone niet geschikt is voor zakelijk gebruik.

1. Slechte ondersteuning voor push e-mail

De iPhone kan e-mail synchroniseren met Microsoft Exchange en IBM Lotus Notus, maar dat vereist aanpassingen aan de infrastructuur of beveiliging. Voor Lotus Notes is dat óf een aanpassing van de mailserver en de firewall óf de aanschaf en plaatsing van mobiele gateway, zoals die van Synchronica of Azaleos.

Volgens Gartner levert Apple wel ondersteuning voor Exchange ActiveSync, maar kan er maar gebruik worden gemaakt van maximaal vier van de 46 beveiligingspolicies, afhankelijk van de versie. "Als een bedrijf een van deze functies gebruikt, dan moeten deze naar beneden worden aangepast om de iPhone te kunnen gebruiken", aldus Gartner-analist Ken Dulaney.

2. Geen encryptie

Opgeslagen gegevens op de iPhone zijn niet te versleutelen. "Dit is een kritiekpunt omdat 73 procent van de beslissers op het gebied van beveiliging encryptie wil toepassen", aldus Gray.

De gartner-analist zegt dat er een application programming interface (api) beschikbaar is die encryptie mogelijk maakt. Dat betekent wel dat er eerst een applicatie geschreven moet worden die gebruik maakt van deze api. "We hebben deze api nog niet gebruikt zien worden in een applicatie die optimaal gebruik maakt van de processor in de iPhone", aldus Dulaney.

3. Geen toetsenbord

De iPhone heeft geen 'echt' toetsenbord. Gebruikers voeren data in door het beeldscherm aan te raken. Forrester-analist Grey: "Iedere gebruiker heeft zijn eigen voorkeuren wat betreft de perfecte layout voor een toetsenbord. Maar als apparaten worden gebruikt om mee te werken, dan is een snelle en precieze tekstinvoer belangrijk voor e-mail, sms en andere vormen van data input."

4. Gebonden aan een provider

Apple heeft contracten gesloten met een beperkt aantal providers. In Nederland is dat met T-Mobile. Bedrijven kunnen dus niet kiezen met welk telecombedrijf ze in zee gaan. Ook is het niet mogelijk te switchen naar een andere provider tijdens een trip in het buitenland. Dat heeft hoge internationale tarieven tot gevolg, zegt Gartner-analist Ken Dulaney.

5. Geen losse batterijen

Er zijn geen losse batterijen te koop voor de iPhone. "Als de batterij ermee stopt, dan stopt ook het werk van de gebruiker", aldus Gray. Bovendien is het volgens de Forrester-analist niet makkelijk om de batterij te vervangen als er wel een extra batterij is.

6. Korte levensduur van de batterij

De batterij van de iPhone is niet gemaakt voor langdurig zakelijk gebruik. "De batterij houdt het niet vol om een dag lang e-mail te versturen", aldus Dulaney.

7. Geen businesscases

Er is maar één groot bedrijf bekend dat de iPhone bedrijfsbreed heeft ingevoerd als zakelijke telefoon, dat is Apple.

8. Geen mogelijkheid tot knippen en plakken

Het is met de iPhone niet mogelijk tekst van een e-mail te knippen en plakken naar een afspraak. "De makkelijkste manier om dit te doen is om de details op een blad papier te schrijven en ze opnieuw in te tikken", zegt Dulaney.

Update 8 augustus 14:30 uur: Reden een en twee zijn aangepast en verduidelijkt. De reden 'Kalendersynchronisatie alleen via usb' is verwijderd. Draadloze kalendersynchronisatie blijkt toch mogelijk te zijn. De reden 'Geen mogelijkheid tot knippen en plakken' is toegevoegd.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2666006). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Dit artikel is gebaseerd op de eerste iPhone, de iPhone 3G ruimt een hoop van deze punten aan de kant door volledige compatibaliteit met exchange en volledige ondersteuning voor push email, contacts en calendars, daarmede ook encryptie tot de mogelijkheden behoort. Sinds dien zijn er ook andere bedrijven de de iPhone 3G bedrijfswijd hebben ingevoerd, waar vroeger bijvoorbeeld een RIM systeem gebruikt werd.

Geen goede push mail?
die 15 min is alleen van toepassing met gmail. omdat gmail om de 15 min gaat "kijken" of er email is.
ik krijg exchange email vrijwel gelijk als het mijn inbox op de pc binnen komt.

Nee dit gaat weldegelijk over de 3G.
De eerste iPhone had immers helemaal geen exchange functies.

Hey Computable,

Erg jammer dat jullie Gartner altijd als 'The Source' gebruiken en niet zelf een simpel onderzoekje doen. Het Gartner rapport stamt uit 2007 en heeft betrekking op de oude iPhone.

9 redenen om wel een iPhone te nemen!

1) Push mail synchronisatie gaat prima zonder enige aanpassing aan de ExchangeServer op zowel de nieuwe 3G iPhone als ook de oude na een update. Als het met een Windows Mobile telefoon lukt dan werkt het ook met een iPhone.

2) Ook de kalendersynchronisatie werkt zonder enig probleem. Noem trouwens eens een andere telefoon die via WiFi kan synchroniseren zonder dat daarvoor een Exchange of Blackberry server nodig is.

3) Noem ook hier een andere telefoon welke standaard middels encryptie kan worden beveiligd!? Het fraaie aan de iPhone is juist de API waarmee alles eenvoudig te ontwikkelen is. Middels de APPSTORE zijn reeds vele van deze applicaties beschikbaar.

4) Het toetsenbord van de iPhone is erg snel, Revolutionair en de "invoerchecker" werkt uitermate goed. zie http://www.youtube.com/watch?v=IC8YS-EVOmI

5) Geen punt 5? In het originele Gartner rapport trouwens wel!

6) Waar... Maar, hier heeft Apple het de iPhone gebruikers niet echt moeilijk gemaakt. Google maar eens op Jailbreak en iPhone.

7) Wanneer heb jij voor het laatst een accu verwisseld van je telefoon? Eerlijk zijn!

8) Ook hier de vraag. Hoe lang doet je laptop het op een acculading? En je TomTom? En je MP3 Speler? En je Telefoon??? Als een apparaat dit allemaal simultaan kan en dan een dag draait terwijl GSM, GPS, WIFI, BLUETOOTH en het beeldscherm aanstaan dan is dat toch meer dan een hele prestatie? Als je hem zo af en toe aan de oplading hangt is er niets aan de hand.

9) Geen Businesscases? Nu even serieus, er is niet een telefoon waar zoveel Businesscases voor zijn of komen als voor de Apple iPhone!

Oh ja.. Ik had nog wat vergeten!

In het nieuwe Gartner rapport van 2008 komen zij terug op het eerste rapport van 2007.

ZIE http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=626608

"Gartner Changes Its Enterprise iPhone Recommendation; It's Ready for Business"

Jammer van Computable van zo'n eenzijdige berichtgeving. Wat is de meerwaarde, om iedereen toch maar in de waan te laten dat Apple niets voorsteld en alleen voor freaks is? Kom op zeg, we leven niet meer in 1995.......

Je vraagt je bij sommige (ook niet Apple gerelateerde) 'nieuws' items af wat er dan echt 'nieuws' aan is......

Ik weet niet wie bij Computable dit redactioneel heeft goedgekeurd, maar dit is een flater van de eerste orde. Voor de duidelijkheid: ik heb geen iPhone, en zal er waarschijnlijk ook nooit eentje kopen, maar het was voor mij als buitenstaander meteen duidelijk dat dit rapport over de oude iPhone ging en niet over de 3G, waar bijna al deze problemen zijn opgelost.

Slordig!

Negen redenen om Computable niet serieus te nemen:

1) komkommertijd

2) slecht eschreven artikel

3) geen eigen inbreng auteur

4) recenter artikel van Gartner genegeerd

5) punt vijf ontbreekt :)

6) diverse stellingen zijn onjuist of onvolledig

7) niet de hele dag hoeven bellen en emailen is juist een teken dat je hoog in de organisatie zit en geen loonslaaf met bereikbaarheidsneurose bent.

8) Geen eigen inbreng Rian van Hur

9) Geen eigen inbreng Computable

Kortom, als het kreng eindelijk goed verkrijgbaar is ga ik ook eens kijken naar zo'n leuke iPhone.

Zeg nu zelf, waarom zou je uberhaupt zo'n eifoon nemen..?? Buiten de ik-ben-zo-cool-waarde, is het niks anders dan een zwaar overprijsde bel-en-sms apparaat.

Sterker, de eerste generatie is erg snel te upgraden naar de laatste (2.0), een 3G is dus niet eens een vereiste voor wat Robert en Marcel aangeven.
Heb je Wifi (wie niet?), dan is er al helemaal geen probleem.
Werkt allemaal als een trein, push, Calendar, etc.

Stom artikel dus. En oud....

De reacties hebben mijn kritiek op dit artikel als ruimschoots gedekt.

Maar, kom op Computable, doe eens wat beter je best. Het lijkt of het iedere week erger wordt.
Dit soort artikelen slaan nergens op. Of is het jullie te doen om de extra traffic die dit soort "kort door de bocht" headlines opleveren. "Korte termijn" traffic wel te verstaan... binnenkort neem ik niet meer eens de moeite om te reageren.

Btw, de 15 minuten heeft betrekking op "push" op een desktop/laptop Mac, niet de iPhone.


Een ding hebben de Iphone gebruikers wel gemeen, ze zijn snel op de teentjes getrapt als iemand iets negatiefs roept over de telefoon. Ja ,je leest het goed: "telefoon", niet meer en niet minder.

Zeg Arie, waarom reageer je eigenlijk, ben je al cool genoeg ofzo? Waarom wordt een iPhone per definitie gekocht om cool te zijn? Het DING is cool, dat is een feit. Je koopt zo'n ding echt niet om zelf cooler te zijn! Koop dan een patserige auto van 2 ton.

Erg slordig, maar Computable heeft verkeerd genummerd. Er zijn inderdaad acht redenen om de iPhone niet te gebruiken. Daarom heb ik kop, intro en nummering aangepast.

Voor de zoveelste keer schrijft Computable over Apple met de kennis van een domme 3de groeper. Ik weet toevallig wel wat van Apple af en kan hun artikelen over dit merk aardig op (gebrek aan) waarde schatten, maar zo langzamerhand ga ik me toch afvragen wat de kwaliteit is van hun Windows/MS berichtgeving. Ook zo niveau basisschool?

Als je de nummering wel aanpast, waarom dan niet het hele artikel even door de mangel of in ieder geval vertellen dat Gartner er inmiddels anders over denkt?
Dit is een veel te ovolledige aanpassing op onbelangrijke aspecten; de onjuiste boodschap blijft zo overeind. Aan het werk maar weer!

Omdat alle iPhone gebruikers juist zo tevreden zijn met hun toestel. Koop er eerst maar 1 en dan praten we verder. De iPhone is nog niet perfect en dat hoeft ook niet want dan kopen we nooit meer een nieuwe. Hij is voor zowel zakelijk als prive een super handig device.
Feit dat er al zoveel over word geschreven is al een hint hoe belangrijk dit toestel is en gaat worden.
De standaard is hiermee gezet, de rest mag volgen en verbeteren (if they can!!!)
Apple keep it up.

Dit lijkt me een typisch geval van "negen redenen voor de Computable om voor de volgende nieuwsbrief een rectificatie te plaatsen"...

Beste Rian,

Het is niet om lullig te doen maar je publiceert hier een oud bericht waar Gartner al een aantal maanden geleden op is teruggekomen. Het gaat niet om die nummering, maar om de onzorgvuldigheid. Jij en daarmee ook de Computable komen zo wel heel onprofessioneel over.

Outdated bericht. Ik ben geen fan van de iPhone. Maar mijn iPhone gebruikers pushen een eind weg en dat is ook voor Calendar en Public folder items het geval. Geen beperkingen anders dan die de Windows Mobile gebruikers ook hebben.

In het originele stuk hebben we het trouwens over 10 punten en geen 8. Verder is het stuk van Forrester en niet Gartner.

Top 10 reasons IT wont support the iPhone
Wondering why your corporate Information Technology department won?t buy you an Apple (AAPL) iPhone or support the one you bought yourself? Here?s your answer.

Or, rather, 10 answers. Channeling the thought processes of IT managers who don?t need many excuses not to support yet another platform, Forrester Research(FORR) has put together the definitive top 10 reasons not to support this one ? fully documented, complete with footnotes. Why now, just when the device seems to be making back-door inroads into the workplace? That?s why.

Forrester predicts that the iPhone will find its way into many enterprise environments ? if it hasn?t already ? because C-level executives are buying them and expecting support from IT. It?s only a matter of time before the iPhone filters down the corporate pyramid, and IT should have a strategy to handle these requests. ? You?ll get complaints from your most enthusiastic Apple fans ? and let?s be honest, what Apple fans aren?t enthusiastic? Be ready with a business case as to why your mobile operations team made this strategic business decision.

What follows is a window into the world of the IT manager. Alternatively, you can think of it as a checklist of the issues Apple must address if it wants the iPhone to be accepted as an enterprise-worthy device.

Without further ado, excerpts from the top 10 reasons Forrester recommends that IT not support the iPhone:

Doesn?t natively support push business email or over-the-air calendar sync. ? The iPhone can sync with Microsoft?s Exchange and IBM?s Lotus Notes over IMAP and SMTP ports, but your server and security admins have to configure their infrastructure to do so or purchase a mobile gateway from Synchronica or Azaleos?.

Doesn?t accommodate third-party applications, including those internally developed. ? This is a showstopper for companies with enterprise mobility initiatives that require line-of-business applications like mobile sales force automation or an industry-specific application like mobile claims?

Doesn?t support securing data on the device through encryption. There is no way for a company to natively secure the data on an iPhone with file or disk encryption?
Can?t be remotely locked or wiped in the event of a lost or stolen device. ?there is no way for IT to lock a device if ? scratch that, when ? users call the help desk and explain that they left their non-password-protected iPhone behind in a taxi?

Lacks a hard keypad that provides feedback, which isn?t ideal for rapid and accurate input. ? Many respected journalists have come to the conclusion that ultimately the keyboard ?is a nonissue,?
but only after five days of use. In speaking with enterprise-class mobile device users on a daily basis, the vast majority have found that they need some form of tactile feedback from their QWERTY or numeric keyboards. ?

Has limited service provider support and its carrier lock-in inhibits flexibility. ?To date, Apple has officially announced four exclusive carriers for France (Orange), Germany (T- Mobile), the UK (O2), and the United States (AT

@vanDijk

Wat is er cool aan een eifoon..?? Velen hebben mij dat al proberen uit te leggen maar dat waren of appelfans of figuren die zichzelf tijdens hun betoog niet eens meer geloofden.. En wie kopen de eifoon, de appelfans.. Dus ja, dat zijn wereldwijd wel een aantal.. Wil alleen nog niks zeggen over de coolheid..

Weet je btw wat een 2 ton wegende auto kost in de wegenbelasting..?? Ook geld over de balk..

Ps.
Je perfekte aanvulling op Nu.nl:
h**p://www.nu.nl/news/1689383/50/Peperdure_iPhone-toepassing_doet_niets.html

Toch wel erg dat mensen zoveel geld neerleggen voor een mobiele telefoon, want wees eens eerlijk na 1 week alle drie je vrienden je nieuwe Iphone te hebben geshowd en al je collega's hebt laten zien hoe "cool" je nu wel niet bent. Is en blijft het een lelijk telefoon toestel zonder fatsoenlijk toetsenbord en met een cover onder de vieze vette vingerafdrukken.

Ja de Iphone is "cool" maar dan alleen op de advertentie foto's ;-)

Iphone is als pda/gsm wat Google is op het Internet, een verademing een revolutie!

@ersan

en waarop staaf jij deze stelling wat kan een apple phone wat een normale NIX of windows based mobile niet kan. Oh en zit er ook GPS op de Iphone is wel leuk kun je hem ook als navigatie apparaat gebruiken.

Ik ben geen Apple-fan, sterker, nogal MS-related. Maar sinds de iPhone heeft MS een probleem.
Wat de prijs betreft, in de US meegenomen voor geen 300 euro, doe dat maar eens na voor een normale telefoon. Uiteraard z?nder al die stuitende abonnement-met-toestel aanbiedingen. Een vergelijkbaar toestel (HTC Diamdn) kost wel effe wat meer, en dat is pas priegelen!
Ja, ik heb ervaring met beide.
Dus zoveel geld vind ik het niet. Wel ben je gek om er in NL 600-700 euro voor neer te tellen, daar ben ik het mee eens.

Vingervlekken? Stop 'm in je borst/broekzak en schoon issie.

Kortom: Het is toch een technische prestatie, wie het waardere, waardere het, maar ontkennen heeft geen zin. Als ie te duur is, moet je het gewoon niet doen.

Computable baseert dit artikel op nieuw onderzoek van Gartner van 4 augustus 2008 'iPhone 2.0 Is Ready for the Enterprise, but Caveats Apply' en combineert dit met eerder onderzoek Gartner en Forrester, waaruit wij de punten die niet meer van toepassing zijn hebben gefilterd. Concreet voorbeeld is het ontbreken van third-party applicaties die nu wel beschikbaar zijn.

@henk

Probeer het eens uit, je zult verbaast zijn hoe handig dit apparaatje is. Hij doet gewoon wat hij moet doen, daarbij wordt je ook nog eens verrast door de manier waarop en de snelheid waarmee hij het doet.

Try it, you will be amazed/amused.

Voor grootzakelijk gebruik zijn er wellicht nog een paar kleine tekortkomingen op vlak van integratie in monster-beheer-systemen.
Voor zakelijk gebruik in het MKB is de iPhone net zo geschikt als andere smartphones. En werkt nog prettiger ook...!

8 redenen om geen iPhone te nemen, zijn niet alleen waarheid, maar de reacties hier zijn om je dood te lachen, waarschijnlijk heeft een ieder die hier reageerd, een iPhone gekocht voor de orginele retail prijs, en zijn zodoende op hun 'staart getrapt'.

Nee, Rian van Heur, ik vind dat je groot gelijk hebt!
Klasse artikel, eindelijk iemand die eens de waarheid publiceerd!

Wat een stelletje prutsers hier in de comments, oke het artikel klopt van geen kanten (snap niet hoe je het 8 waarheden noemt Mark Peter, je hebt zeker crappy Windows Mobile?), maar de comments zijn om te huilen.

@mensen die het over een 'gewoon telefoon' hebben: Wel eens van de term SmartPhone gehoord?
@mensen die het over 'geen toetsenbord' hebben: al geprobeerd? Vind het stukken sneller en beter werken dan een Blackberry, Palm of HTC e.a.
@Rian; het gedeelte over hele dag e-mailen: Jij koopt een iPhone om er 24 uur per dag mee te e-mailen? Wel eens van een laptop gehoord, die nog korter meegaat?


Ik heb het idee dat iedereen die een Iphone heeft gekocht in de verdediging is. Het is natuurlijk een leuk gimmick maar wees eens eerlijk wat is de toegevoegde waarde nu van een Iphone boven een normale telefoon. Doe eens een verkoop praatje als je zo enthousiast bent, het enige wat ik hoor en ook heb gezien van het apparaat is dat het een touch screen heeft en that's it. Hoe zit het met de kwaliteit van geluid tijdens een gesprek? Hoe is het gesteld met het bereik van de telefoon, hoe lang gaat de batterij mee?

Zoals hier boven al aangegeven zijn alle punten zwaar achterhaald.

iPhone is meer dan een gadget voor "snelle" jongens.

Het is de ENIGE mobile aplication die updates uitvoert om tegemoet te komen aan de ontwikkelingen binnen de markt en de technologie.

Windows Mobile, Symbian en Blackberry updaten hun software nauwelijks of niet. Mocht er toch een aanpassing komen dan moet je meteen een nieuw apparaat kopen.

en over de punten (tja was toch bezig):

1. Slechte ondersteuning voor push e-mail
Ik krijg mijn mail zelfs binnen op de iphone VOORDAT ik hem in mijn outlook heb (zowel op de iPhone 1.0 als 3G)
2. Kalendersynchronisatie alleen via usb
Door Exchange heb ik een exacte (door push ook actuele) agenda.
3. Geen encryptie
Genoeg applicaties via de store te downloaden die dit wel mogelijk maken
4. Geen toetsenbord
Op mijn blackberries werd ik hoornsdol van of de kleine knopjes of T9. Ik kan nu zien wat ik kan typen en heb daar niet zo?n verliesbaar stylusje voor nodig. Ieder zijn voorkeur maar ik ben meer dan tevreden over snelheid en overzichtelijkheid.
5. Gebonden aan een provider
Ach, dat vind ik geen nadeel aan het toestel! Eerlijk gezegd zal het gezien de rumors ook niet lang duren voordat dat helemaal wordt losgelaten.
6. Geen losse batterijen
Je hebt op dit moment 6 accu?s die je met groot gemak aan de iPhone kan koppelen en heel makkelijk los kan opladen. Das tien keer beter dan een batterij die je in een telefoon moet opladen.
7. Korte levensduur van de batterij
Hoe meer je doet met je apparaat, hoe sneller hij leeg is! Pas als er een product op de markt komt dat je niet op hoeft te laden zal je dit commentaar bij elke telefoon weer terugzien.
8. Geen businesscases
Ken geen telefoon tegenwoordig waar er zoveel zijn en zo up to date!

Ben geen fan van Apple, maar dit product staat gewoon als een huis.

Echt een teleurstellend artikel dit!
ik gebruik hem zakelijk en alle punten zijn door medebezoekers al ontkracht!

Al die mensen die zo negatief zijn, moeten hun eigen voorkeur eens kritisch testen.

Ik ben nog geen toestel tegengekomen, waarbij de gebruikersinterface zo goed in elkaar zit dat vrijwel iedereen direct met het toestel aan de slag kan.

En dat is toch waar het vaak om gaat. Bij de meeste toestellen moet je voor alle toeters en bellen ongeveer eerst een cursus volgen.


Als er geen matig stuk over de iPhone op deze site zou hebben gestaan was ik hier nooit bij toeval langsgekomen. Dan zou ik ook niet geweten hebben dat Computable (een naam die ik kende van vroeger) nog steeds bestaat. Kortom, we liggen hier niet wakker van. Als een zakenman een iPhone wil gebruiken dan toont het dat hij smaak heeft, en dat hij geen toesenbord nodig heeft. Hoewel, ik kan me voorstellen dat er al lang een draadloos toetsenbord is. En voor de iPod zijn er ook aanbieders gekomen die de batterij kunnen vervangen, of een snoertje om even ergens te laden. Overigens had ik al laten blijken dat ik wel een iPhone wil hebben? (stuur maar op 3843AG4)

Ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen zeggen dat de iphone een dure telefoon is. Voor alle nieuw geintroduceerde toestellen met extra functies zoals GPS, WiFi, Outlook etc. betaal je iets meer. Ik vind 79 euro (dit was wat het toestel kost i.c.m. een abonnement, niet duur! Als ik de Nokia 95N, Samsung F480 of de LG Viewty zou willen bij een nieuw abonnement, dan moet ik ook bij betalen (en soms wel meer dan 79 euro!), TENZIJ ik al jaren klant ben van de betreffende provider OF een peperduur abonnement neem.
En dat nieuwe iphone klanten het toestel nemen om het hoge gadget gehalte, wat is daar precies mis mee? We kopen allemaal wel eens iets omdat het gewoon mooi, leuk, spannend of interessant is en niet alleen omdat het nuttig is!

Wacht toch op open Moko.

@Arie: Sommigen mensen blijven lekker Daf rijden en stoffige Windows gebruiken. Wij rijden liever iets luxer... geld over de balk smijten? Nou nee, eerder comfortabel en veilig zitten. En ja dat geldt ook voor een smart-phone. Bespaar ons aub je simplicity gedachten.

De reactie van Computable: hoe ga ik dit kort omschrijven... ? prutsers ofzo???

@RonaldMcDonald

Je bent een mooi voorbeeld van een appel met die lange tenen...

Svpajb niet over simpliciteit beginnen als je zonder enige aanleiding over MS begint te mutsen.. dit is een eifoon artikel..!!

Ik had het over een zwaar overprijsd bel-en-sms-apparaat, daar vallen de MS "smart" phones ook onder.. De onderdelen die de prijs zo achtelijk hoog maken gebruik je niet omdat het of het net niks is, of niet voldoet, of te traag en te duur is om er normaal gebruik van te maken.. Maar je kan er wel mee patsen op de golfbaan..

En wat heb je aan al die hightech auto onderdelen die zgn extra veiligheid moeten geven terwijl je 3 kwart van de tijd stil staat op de weg. Met mijn auto rij ik net zo luxe, veilig en comfortabel, geef ik minder geld uit, terwijl ik wel een 3e ski-vakantie en midweekjes zon kan veroorloven...

te makkelijk, dus kom ik toch weer op simplicity...

succes met je veilige daf

Het was toch de bedoeling dat er geen toetsenbord opzit. Dat is juist alleen maar onhandig. Ik vind dit veel beter dan zo'n groot pda-toetsenbord, of als een normale gsm met een numeriek toetsenbordje. Dit gaat echt rete-snel. Typen gaat (na wat oefenen) net zo snel als normaal!

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×