Managed hosting door True

Computable neemt afscheid van 449 experts

Ict-vaktitel Computable heeft de expertcommunity van 1515 teruggebracht naar 1066. Het profiel van 449 experts werd omgezet naar dat van een geregistreerd gebruiker. Rond de jaarwisseling voerde Computable een meting uit waaruit bleek dat de groep geen of slechts mondjesmaat activiteit toonde op het expertplatform.

Computable heeft de afgelopen tijd een oplossing ontwikkeld waarmee het de activiteit van zijn experts kan meten. Hierin is onder andere gekeken naar het schrijven van opiniebijdragen, het reageren op artikelen en het invullen van het eigen profiel. Hieruit bleek dat er een grote groep experts was die zich wel aan Computable had verbonden, maar die de expertstatus niet waarmaakte.

Experts op alle ict-gebieden krijgen van Computable de ruimte om via het platform hun kennis met de markt te delen. Door de opschoning van het expertbestand zoekt Computable op korte termijn nieuwe experts op de topics Datamanagement, Detachering, Diensten, Netwerkbeheer en Softwarebeheer. Ook de topics Besturingssystemen, CRM, eHRM, ERP, Storage en Telecom kunnen nieuwe aanwas van experts gebruiken. Personen die expert willen worden, kunnen een e-mail sturen naar experts@computable.nl, met persoonlijke contactgegevens, welke topics (maximaal drie) en een motivatie per topic waaruit de expertise blijkt.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4640456). © Jaarbeurs IT Media.
?

 

Reacties

@ Sander,

Goed iniatief en voor al door mee gaan.

Echter valt het mij op dat dit nog niet op ieder topic even strak is doorgevoerd. Van de storage-experts kan ik zelf al direct enkele namen wegstrepen die nog nooit een bijdrage hebben geschreven of erger nog al lang niet meer bij de organisatie werken die op hun profiel vermeld staat.

Ik vind dat je de titel Computable expert moet verdienen en niet alleen voor je PR moet gebruiken. Actief schrijven en reageren is in mijn ogen een must. Anders wordt het zo'n commodity verhaal.

Sander, sluit me geheel aan bij Ruud, ook al ben ik pas recentelijk veel actiever geworden. Je ziet steeds de zelfde namen, en vaak zijn dit toch de schrijvers van de beter onderbouwde artikelen en reacties.

Top actie.

Hoewel ik het een prima actie vind om af en toe even schoon schip te maken, vind ik het artikel nogal tendentieus.
Uiteraard zijn er een behoorlijk aantal lieden die hun status als expert niet waarmaken dan wel in deze hoedanigheid weinig tot geen bijdrage leveren. Prima om deze van de lijst te halen.
Echter, je kunt je natuurlijk ook eens afvragen waarom er een aantal (behoorlijk kundige) lieden zijn die zich niet geroepen voelen zulke bijdragen te leveren.
Daarnaast kom ik ook een veelheid aan artikelen van (al dan niet) experts tegen die Computable bepaald geen verbetering bieden.
Meerdere vakgenoten hebben ook al eens geklaagd over het beoordelingssysteem (je kunt je al afvragen waarom dat er is en wie van de redactie nu echt gekwalificeerd is om reacties op inhoud en kwaliteit te beoordelen).

Het is duidelijk dat Computable zich expliciet richt op de ict-professional. Echter, onder deze profesionals zitten vooral veel techneuten die niet altijd even onder de indruk zijn van de content.

@redactie, ik zou met mijn grote mond natuurlijk zelf het goede voorbeeld kunnen geven, maar ook schrijven is een vak, zo is het natuurlijk ook nog eens.

@Pascal
Dank voor je lovende woorden.

Computable wil een platform zijn voor ambitieuze ict-professionals en ict-managers. Wanneer experts in hun bijdragen de plank misslaan, wordt dat meestal snel door de community gesignaleerd. Vervolgens ontstaat er een levendige, vaak verhelderende discussie onder zo'n artikel. Dat is volgens de redactie precies de manier waarop vakgenoten van elkaar zouden kunnen leren.

De beoordeling van reacties heeft onze aandacht, die willen wij zo snel mogelijk bij de community leggen. We hebben een vacature voor een developer, zie vacature op de home. Niet alleen de reacties, maar ook de artikelen van de redactie zullen in de toekomst door de gebruikers worden beoordeeld.

Ik vind dit een vreemd bericht, niet erg nieuwswaardig aangezien ik het idee heb dat er eerder sprake is van 'ontvrienden' dan een werkelijk afscheid. In ieder geval zal dit afscheid niet een erg emotionele gebeurtenis zijn geweest omdat er vast een heleboel experts tussen zaten die artikel noch reactie geplaatst hebben zodat er ook geen sprake was van een welkom.

Ben dus ook heel erg benieuwd naar de oplossing die Computable ontwikkeld heeft om de activiteit van experts te meten. Want ik had zelf ook al een 'lakmoesproef' bedacht om dat te doen. Zo zijn er bijvoorbeeld een paar experts die wel wat plaatsen maar niets schrijven want daar hebben ze blijkbaar personeel voor. En de echte experts begrijpen vast wat ik hier bedoel als ik kijk naar de reacties die hier vaak op volgen. Maar het schijnt dat er ook een 'ongepast' knop komt dus ik kan al raden door wie die straks het meest ingedrukt zal worden, is dat trouwens ook een activiteit?

Het is wellicht ook een idee om een expert eerst minimaal 1 artikel te laten schrijven, of dat je in ieder geval iets van een drempel oplegt. Of noem ze professionals en als ze een bepaalde waarde hebben toegevoegd worden de "expert" al is het woord enorm verwaterd.

Ik heb nog een "verrassing" voor de redactie, hier kom ik van de week op terug :-)

@Henri,

Er zijn meer mogelijkheden dan om in Computable te schrijven, Google maar eens op Communicatietoepassingen, het primaire bedrijfsproces! Schrijven is niet identiek aan expert zijn, nog aan deskundig zijn.

Ik sluit me bij Henri, Ruud en Ewoud aan! Wat Maarten zegt is ook correct, daarom vind ik dat het verplicht moet worden om aan de discussie mee te doen wanneer je een artikel geplaatst hebt.

@Reza


Dat zeker, wanner er een artikel van iemands hand staat, dan is het niet meer dan fatsoenlijk ook op het commentaar te reageren. Dat geeft niet alleen toegevoegde waarde voor de reageerders, maar ook, juist, voor de auteur van het artikel. Het kan ook leiden tot het elimineren van misverstanden. Tenslotte worden dit soort fora meer gebruikt om te informeren in plaats van te communiceren. terwijl dat laatste juist een bijdrage voor iedereen kan zijn. De nuance kan snel zoek zijn, zeker bij reageerders die anoniem-achtig zijn.

@Maarten

Helemaal met je eens, maar met name bij de, door commercie gedreven ("wij van wc-eend" niveau) artikelen zie je dat er zelden of nooit door de auteur gereageerd wordt.

Dit komt de kwaliteit van de fora alles behalve ten goede helaas.

Goede feedback van iedereen!

Want Computable Expert worden zonder dat daar in het verleden echte voorwaarden aan verbonden waren, heeft aan een zekere wildgroei van zogenaamde experts gezorgd. En kan in mijn ogen echt niet meer.

Misschien is een klein toelatingsexamen, of gradaties in de rangen en mogelijke verplichtingen ( of reageren / of zelf schrijven ) iets wat de kwaliteit gaat verhogen.

Want er mag best een verschil zijn tussen de mensen die veel (vrije) tijd ( onbetaald ) in Computable steken ( Top 10 reaguurders ) en de mensen die de titel alleen maar voor PR doeleinden voeren. Al met al is het natuurlijk iedere keer dezelfde vaste groep die voor Computable pageviews ( lees inkomsten ) genereert.

Ik hoop dat de redactie hier ook actief iets mee gaat doen en snel actie onderneemt. Anders is de lol er voor sommige van ons natuurlijk snel vanaf.


Ruud, je brengt me werkelijk op een idee waar ik zelf helemaal niet aan gedacht hebt.
Status halen uit de titel 'expert voor Computable' Het is wel duidelijk dat ik totaal geen gevoel voor marketing heb

@ Pascal,

Hoe je het went of keert wordt de Computable toch voor je eigen marketing of die van je bedrijf gebruikt. Anders ga je er als expert niet met toenaam en foto op staan. Voor de reaguurders ligt dit natuurlijk heel anders.

De 1 melkt dit natuurlijk wat meer uit als de ander.

Ik vind dat er nog wel een heel groot verschil zit tussen een artikel schijven en er inhoudelijk op reageren @Ruud Mulder
Ik ben het direct met je eens dat je voor een inhoudelijke reactie even kundig moet zijn als voor het schrijven van een artikel...
Voor reageren is alleen minder moed en creativiteit nodig dan voor het daadwerkelijk schrijven van een artikel. Wat mij betreft is een expert meer dan iemand die het boek van kaft tot kaft kent... maar iemand die deze kennis toe kan passen en over kan brengen. Dat uit zich in onderwerpkeuze, opbouw van het artikel, schrijfstijl en ja... bij het artikel blijven als het klaar is en je in de reacties nader verklaren als daar behoefte aan is.

Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×