Managed hosting door True

'Meg Whitman wil PC-divisie HP houden'

De nieuwe ceo van Hewlett-Packard, Meg Whitman, zou volgens anonieme bronnen twijfels hebben over het afstoten van de pc-divisie Personal Systems Group van van het ict-bedrijf. Dit schrijft de krant Wall Street Journal. Whitman is de opvolger van Leo Apotheker, die in september 2011 na negen maanden als ceo werd ontslagen. Apotheker maakte in augustus 2011 bekend dat hij van de pc-afdeling af wilde en de mogelijkheden hier toe ging onderzoeken.

De directie van HP vond de verkoop nodig, zodat het Engelse softwarebedrijf Autonomy overgenomen kon worden voor 11 miljard dollar. Bovendien zouden de verkoopcijfers van pc's dalen. Eind oktober 2011 neemt de nieuwe ceo van HP een besluit over de pc-divisie PSG. De voorgenomen verkoop van HP PSG werd door klanten en ict-dienstverleners gezien als het bewijs dat HP niet zeker is van zijn strategie.

Dit artikel delen:

Aandeelhouders Autonomy geven groen licht

Apotheker krijgt bijna 10 miljoen euro

Verkoopplan PC-divisie HP nekte Apotheker

'HP blijft investeren in hardware'

HP ontslaat Leo Apotheker

Wie is HP’s nieuwe CEO Meg Whitman?

'Bestuur HP wil van Leo Apotheker af'

HP ontslaat ruim 500 WebOS-medewerkers

'Dell profiteert van afsplitsing PC-divisie HP'

Baas PC-divisie HP wil snelle afsplitsing

HP stelt definitieve overname Autonomy uit

HP wil spin-off PSG in plaats van verkoop

Samsung heeft geen interesse in PC-tak HP

'HP verkoopt nog minimaal één jaar PC's'

Michael Dell kraakt HP op Twitter af

HP maakt stappen van hardware naar software

Verkoop TouchPad loopt storm door dumpprijs

HP stopt met TouchPad en smartphones

HP koopt voor 10,3 miljard dollar Autonomy

HP splitst concern in twee ICT-bedrijven op

HP maakt van WebOS open source-platform

HP-CEO Meg Whitman wil minder drama

HP ziet winst met ruim 90 procent kelderen

Bart Hogendoorn: Meg Whitman brengt HP rust

HP houdt toch zijn PC-divisie PSG

HP houdt toch zijn PC-divisie PSG


Reacties

Met innovatieve zakelijke producten kan HP nog jaren vooruit, denk bv. aan de 8200 all-in-one PC. Moet HP alleen wel de marketing (reclame, website) afstemmen op de productie en logistiek (grote leveringsproblemen).
Wanneer HP producten aankondigt, die de eerste maanden niet beschikbaar zijn (8200 all-in-one PC) of die niet komen (tablets), dan maakt HP reclame voor producenten, die hun aanbod en productie wel voor elkaar hebben. Iemand moet dit bij HP eens flink op de rit zetten en dan kan het zeker goed komen bij HP.

11 miljard voor Autonomy! Dat is wel erg veel.
50x de winst?

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.