Managed hosting door True

Software-industrie heeft marketingprobleem

 

De Nederlandse softwarebedrijven lijden onder een gebrekkige marketing en hebben geen aansprekend voorbeeld. Dat bleek op een debat met van zeven softwaredeskundigen. "Technologisch is wat hier gemaakt wordt, best goed."

Zes softwarefabrikanten en een ict-hoogleraar, dat betekent evenzoveel verklaringen waarom Nederland er niet in slaagt een bedrijf van het formaat SAP of Oracle op te leveren. Toch overheerst aan het slot van de discussie de indruk dat er niets aan de code mankeert, maar dat de softwarebedrijven er vooral moeite mee hebben hun product internationaal aan de man te brengen.
 
Nederland is een land van verkopers, maar die zien kennelijk geen handel in lokaal gemaakte software. De specialistische Nederlanders bedenken weliswaar slimme toepassingen, maar die kan sneller, beter én goedkoper geschreven worden in Azië of Oost-Europa.
 
De ideale groeistrategie leidt eerst naar Noord-Amerika en pas daarna naar buurland België of Duitsland. De kortere afstand is bedrieglijk, een product laten groeien in het taalkundig en juridisch nog lang niet verenigde Europa is geen sinecure. Dik van Bommel, directeur van sales- en marketingsoftwaremaker Archie: "Wij begonnen in België. Een dráma."
 
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 19 maart 2004.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/258621). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Waar kan ik het uitgebreide artikel vinden?

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×