Managed hosting door True

Twee derden van alle e-mails is spam

 

Het percentage ongewenste berichten in onze mailboxen wordt steeds groter. Inmiddels zou maar liefst twee derden van al het e-mailverkeer bestaan uit spam.

Dat beweert althans Message Labs, een bedrijf dat software voor e-mailfiltering verkoopt. Volgens dit bedrijf zat er 65 procent spam tussen de e-mails die in december naar de gebruikers van zijn software werden verstuurd. Dat cijfer ligt extra hoog aangezien de gebruikers van dergelijke filtersoftware dat wellicht doen omdát ze met een grote toevloed van spam kampen.
 
In oktober vorig jaar was spam 'slechts' 50 procent van alle e-mailverkeer. Naar schatting is het wereldwijde gemiddelde zo'n 55 procent, maar bij de grootste slachtoffers zit tot 90 procent spam in de mailbox, aldus een aantal andere producenten van antispam-software.
 
Ook al moeten de alarmerende percentages ongetwijfeld de verkoop van die software aanzwengelen, toch is iedereen het erover eens dat spam een groeiend probleem is dat steeds meer tijdverlies en ergernis veroorzaakt. Volgens sommigen is e-mail als snel communicatiemiddel daarom ten dode opgeschreven.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/257129). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Ik geloof dat percentage van 65% meteen. Bij mij ligt het nog iets hoger, zonder dat er iets bijzonders aan de hand is, dat de grote toestroom van spam zou kunnen verklaren. Maar per dag zo'n 60 mailtjes, waarvan er maar 10 géén spam zijn...
Uiteindelijk is het natuurljik een kwestie van kiezen wat we belangrijker vinden op het internet: anonimiteit of vervolgbaarheid van - bijvoorbeeld - spammers.

SPAM = HOT,
SPAM is "in",
ik krijg ook veel SPAM,
dus ik ben "in".
-
Of bedoelen ze dat niet...?

Serieus, ik denk dat het wel meevalt, je hoeft emails toch nog niet openen. Als je nadenkt en er geen belletje gaat rinkelen bij het zien van de afzender en de subject tekst triggered je ook niet om de mail te lezen.......weggooien.
spam van nederlandse providers afkomstig en zonder attachement is bij mij altijd welkom. Het is toch een mooie vorm van direct marketing en wie weet is het wel precies wat je op dat moment zoekt.
Misschien moet er een centraal registratie punt komen van alle nederlandse internetters en hun email adressen(soort telefoonboek) waarin de geregistreerde kan aangeven wel of niet spam te willen ontvangen en precies kan aangeven over welke onderwerpen. Tevens zou het mooi zijn als je dit "profiel" tijdelijk kan aanpassen wanneer je over een bepaald onderwerp wel iets zou willen ontvangen.
Dus proberen te bannen van buitenlandse bulk spam en stimuleren van nederlandse spam uit bedrijfsleven e.d.

Afhankelijk van de definitie van "spam" kan bij velen het percentage nog hoger oplopen. Zie ook recente onderzoeken inzake "stress bij mail van de baas" en "onnodig mailen". E-mail als snel communicatie-middel dient ook als zodanig gehanteerd te worden. En niet als schietmiddel richting collega's en ondergeschikten.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×