Managed hosting door True

De sponsor: ‘Nederland is autogek'

 

Ict-bedrijven sponsoren graag raceteams. Ook IntelliStorage Solutions sponsort een coureur. "Op grote beurzen zetten we de auto neer. Mensen die voorbij lopen zien eerst de auto. Ze denken: dat is cool en mooi."

Bedrijf: IntelliStorage Solutions
Sponsort: Laurens Gooshouwer, coureur in de Dutch Supercar Challenge

Phillip Hyde, Managing Director IntelliStorage en Continuity Solutions

Wat sponsoren jullie?
Wij sponsoren Laurens Gooshouwer, een amateurcoureur in de Dutch Supercar Challenge.

Waarom deze coureur?
Ik ken Laurens al een aantal jaren via het werk. Hij heeft me een keer uitgenodigd om mee te kijken bij de TT in Assen. Ik ben geen enorme racefan, maar als je het live ziet dan zie je wel hoe technisch het is.
Toen Laurens vroeg of wij hem wilden sponsoren, vond ik dat wel een goed idee. Er wordt in Nederland veel naar racen op televisie gekeken. Meer dan in andere landen. Ik ben zelf een Amerikaan en daar wordt het kijken naar races over het algemeen saai gevonden. Nederland is meer autogek. Je ziet het op de autoweg. Mensen vinden het leuk om gas te geven. We vonden het daarom een goede manier om veel mensen te bereiken. En het is goed dat onze naam met autosport geassocieerd wordt.

Welke overeenkomst is er tussen jullie imago en het imago van autosport?
Op technisch gebied is er geen overeenkomst. Maar autosport heeft geen vies imago. Het is iets waar mensen zich lekker bij voelen. Je doet het in je vrije tijd. Vergeet je zorgen door het te doen.

Wat betalen jullie voor het contract?
Het gaat om tientallen duizenden euro's. Onze naam is daarvoor goed te zien op de auto.

Het lijkt wel of iedereen in de ict auto's sponsort. Is het niet een beetje saai?
Iedereen heeft een andere benadering van een sponsorcontract, gebruikt het voor andere doeleinden. We hebben ook andere ideeën gehad die nu op de plank liggen voor toekomstige sponsorschap mogelijkheden -bijvoorbeeld goede doelen. Ik kende Laurens en autoracen heeft een cool imago. Daaarom hebben we eerst voor deze sponsoring gekozen. Je valt er bovendien mee op.

Hoe zetten jullie de sponsoring in?
Het is een manier om aandacht te trekken. Het maakt ook deel uit van het marketingplan. Op grote beurzen zetten we de auto neer. Mensen die voorbij lopen zien eerst de auto. Ze denken: dat is cool en mooi. Dan zien ze de logo's van IntelliStorage en Continuity Solutions op een prominente plek. Op beurzen verloten we een ritje in de auto op het circuit van Zandvoort. Mensen kunnen meedoen als ze hun kaartje achterlaten.

Werkt het?
Er komen absoluut meer mensen naar onze stand. Het is lastig te zeggen of we er ook meer klanten uit halen. Je weet nooit of het eerste contact op de beurs is geweest. Maar het vergroot wel je naamsbekendheid. Op de Cebit had een bedrijf een naakte, gebodypainte blonde vrouw voor de stand neergezet. Het bedrijf dat dat deed is niet het meest spannende bedrijf van de wereld. Iedereen wist waar het was en wilde met de vrouw op de foto.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2498119). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×