Het grote rekencentrum van Pink Roccade in Apeldoorn is vanochtend gecrasht. Een stroomstoring omstreeks 11.00 uur kon niet worden opgevangen door de noodstroomvoorziening.
Pas na een paar minuten was er opnieuw stroom, waarna alle machines en programmatuur opnieuw moesten worden opgestart en getest. Om 13.00 waren alle systemen weer beschikbaar, meldt woordvoerder Robbert-Jan Gorgels van Pink Roccade Infrastructure Services.
Gorgels meldt dat de oorzaak van de storing en het falen van de noodstroomvoorziening nog onderwerp van onderzoek is. Van eventuele noodlottige graafwerkzaamheden in de buurt – een vaak voorkomende oorzaak van energiestoringen – is hem niets bekend. Volgens de zegsman kregen de helpdesks in Amsterdam en Apeldoorn behoorlijk meer telefoontjes van gedupeerde klanten te verwerken. Of er ook schade is aangericht bij klanten, kan hij nog niet aangeven.
Schade bij klanten…
Alsof het energiebedrijf zich daar aan zal storen. in mijn geval ben ik meerdere harde schijven krijt geraakt door een stroomuitval net op het moment dat de systeemen opstartte. Dit kostte niet alleen een leuke som aan nieuwe harddiscs, maar uiteraard ook enkele dagen werk om de verloren data ( niet iedereen maakt snachts een backup van alles ) weer te herstellen voor zover dat nog mogelijk was…….het energiebedrijf in Rotterdam is in ieder geval niet thuis…..schade of geen schade…het is overmacht zeggen ze dan en je kunt dus fluiten naar je centjes….fijn zo’n energieprovier die zich overal onderuit kan l*llen….Wordt hoog tijd dat DAAR eens paal en perk aan gesteld wordt !
“Niet iedereen maak ’s nachts een backup van alles”…..beetje dom vind je niet?
Een harde schijf die mechanisch defect raakt omdat ‘de stroom uitvalt?????’
Beste Peter, het feit dat je energie afneemt van jouw leverancier betekent dat je akkoord bent gegaan met de leveringsvoorwaarden, die je klaarblijkelijk niet hebt gelezen. Als je systeem serieus wil nemen zou ik eens denken aan een noodstroomvoorziening…….(het energie bedrijf kan je een aantal prima suggesties doen !)
Geen backup vind ik trouwens ook geen getuignis van kunde……