Technologieconcern Stork besteedt een deel van het werkplekbeheer uit aan Getronics. Het vijfjarig contract voor 1300 van de 6600 werkplekken heeft een waarde van tien miljoen euro.
De uitbestede werkzaamheden bestaan uit het verzorgen van een helpdesk, server- en werkplekbeheer, installatiediensten, het beheer van hetlocal area network van Stork, en de ondersteuning van software zoals MS Office, Outlook, Acrobat Reader, McAffee-virusscan, Winzip, Lotus Notes en erp-systemen.
Getronics voerde reeds werkplekbeheer uit voor het bedrijfsonderdeel Stork Fokker Aesp. In 2002 startte het concern een bedrijfsbreed inkoopprogramma dat aanzienlijke besparingen moet opleveren. Op it-gebied streeft Stork naar standaardisatie van systemen en reductie van het aantal leveranciers. Hierdoor wil het bedrijf het beheer van zijn IT verbeteren, het rendement ervan verhogen en de kosten verlagen. In september sloot Stork al een contract met IBM, dat als enige partij voortaan de computerapparatuur voor de kantooromgeving levert.