Hewlett-Packard brengt vandaag ruim honderd nieuwe consumentenproducten op de markt. De leverancier bereidt zich voor op sobere feestdagen.
Naar eigen zeggen is dit de grootste productintroductie die HP ooit gehad heeft, meldt het persbureau Associated Press (AP). Carly Fiorina, ceo van HP, introduceert de nieuwe producten, die variëren van digitale camera’s tot desktop printers met fotokwaliteit, vandaag op een gala in New York. De focus van de productlijnen ligt op fotografie, entertainment en thuisgebruik van de pc, inclusief nieuwe producten en upgrades van HP printers.
Het introductiebal staat in het teken van ‘eenvoud’. Het doel is om consumenten te overtuigen van het gebruiksgemak van de productlijnen, vertelt Chris Morgan, marketing vice president, in een interview met AP. Volgens Morgan is de nieuwe serie multifunctional-printers hier een goed voorbeeld van. De mfp werkt als een ‘professioneel fotolab’ en is daarnaast een lichtgewicht scanner en kopieermachine, aldus de marketingdirecteur.
De ‘eenvoud’-campagne zal volgens AP voortvloeien in een advertentiecampagne om kopers, die naar verwachting net als vorig jaar tijdens het kerstseizoen niet in een uitbundig feestelijke stemming zullen zijn, naar HP over te halen.