Managed hosting door True

Thinkquest-websites steeds professioneler

 

De inzendingen in de jaarlijkse Nederlandse Thinkquest-wedstrijd worden steeds professioneler. In deze 'webstrijd' strijden middelbare scholieren om de prijs voor de beste website en honderdduizend gulden aan prijzengeld. De toenemende professionaliteit van de jonge whizzkid-teams is ook in de zakenwereld niet onopgemerkt gebleven.

Meisjes zijn sterk ondervertegenwoordigd in de wedstrijd. Tijdens de prijsuitreiking van de Nederlandse finale was slechts een handvol meisjes te ontdekken tussen de overwegend uit jongens bestaande teams. Opmerkelijk was dan ook dat de derde prijs ging naar Janine Medema (zestien) en Marlijn Groenewegen (vijftien) van respectievelijk het Werkman College en het Zernike College uit Groningen en Haren. Een niet geringe prestatie, gezien de overmacht aan semi-professionele mannelijke inzenders. Velen runnen naast hun studie een eigen Internet-bedrijfje, zoals Onno Faber, internationaal winnaar in 1998.
Dat veel inzendingen inmiddels zeer professioneel zijn, is ook door de zakenwereld opgemerkt. Uitnodigingen als 'Kom eens langs; je verdient zo een leuke extra cent erbij en je krijgt nog studiepunten ook', waren niet van de lucht.
De eerste prijs (tienduizend gulden) ging naar Understanding Human Behavior, van Emiel Neggers en Jeroen Gielen uit Nijmegen. De tweede prijs (achtduizend gulden) was voor Electricity Online van Tim van den Hooff. De derde prijs ging naar Tibet, The roof of the world (Janine Medema en Marlijn Groenewegen). Al deze prijswinnaars bereikten ook de halve finale van de internationale Thinkquest (http://www.thinkquest.nl).
 

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/240721). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×