Managed hosting door True

IBM werft met bioscoopreclame

IBM gaat IT-personeel werven in de bioscoop. De onderneming heeft een campagne ontwikkeld waarbij het filmtheater de spil vormt. Door middel van een bioscoop-reclame probeert IBM de doelgroep te bereiken.

De commercial laat zich bekijken als een aankondiging van de nieuwe film The Job. Pas in de laatste vijf seconden ontdekt de kijker dat het in werkelijkheid om een wervingsspot gaat. Dit is in alle wervingsuitingen doorgevoerd. Zo hebben advertenties de vorm van filmladders en -posters.
IBM heeft voor bioscoopreclame gekozen, omdat veel mensen tussen de vijftien en dertig jaar naar de film gaan. Volgens de onderneming herinnert gemiddeld 70 procent zich na een dag nog de reclame-boodschappen. De bioscoop-commercial is een onderdeel van een grootschalige wervingscampagne, met deelname aan beurzen, open dagen en een manifestatie. Waarschijnlijk zal het bedrijf ook gebruik gaan maken van radio en televisie. Doelstelling van IBM is het binnenhalen van 1050 mensen. De onderneming zoekt met name programmeurs, IT-architecten, adviseurs en project-managers, aldus een woordvoerster. De campagne loopt tot het einde van dit jaar.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.