De Deense softwarefirma Intellix biedt zijn Internet-agentsoftware sinds de Internet in Business-beurs ook voor de Nederlandse markt. Deze serie ‘informatiezoekers’, Knowman genaamd, moet bedrijven de mogelijkheid geven vanaf hun website klanten op individuele basis te voorzien van gegevens en diensten.
De leverancier (http://www.intellix.nl/) heeft tot nog toe vier verschillende agenten ontwikkeld, die in complexiteit toenemen: de Sales Agent, de Support Agent, de Technical Agent en de Internet Adviser. Deze applicaties kunnen vragen van gebruikers beantwoorden betreffende verkoop, ondersteuning, techniek en Internet.
Intellix beweert hiermee de kosten van callcenters en helpdesks te verlagen doordat het "specialisten ontlast van ingewikkelde, maar desondanks vaak routinematige, vragen". In thuisland Denemarken zegt de softwareleverancier bij sommige klanten een halvering bereikt te hebben van het aantal email-berichten aan de helpdesk.
De Knowman-software draait op servers met het besturingssysteem Windows NT en is te gebruiken via standaard webbrowsers. De programmatuur kan via de meegeleverde hulpmiddelen informatie opnemen, en tevens rechtstreeks ‘gevoed’ worden met gegevens uit onder andere de Oracle-databank en de Lotus- en Excel-spreadsheet.