Netwerkleverancier 3Com begint aan een wereldwijde campagne om het bewustzijn van het millenniumprobleem te verhogen bij zijn kleine en middelgrote klanten. Dit plan biedt advies hoe bedrijven systeemuitval en datarampen door de millenniumwisseling kunnen voorkomen. Het omvat bijvoorbeeld een checklist, maar geen producten, aldus 3Com.
Aangezien alle organisaties onlosmakelijk verbonden zijn via wereldwijde datanetwerken, concludeert het concern dat de economische bestendigheid van een bedrijf tegen het 2000-probleem slechts zo sterk is als de zwakste schakel in de keten van toeleveranciers. Terwijl grote bedrijven en de nationale overheden al miljoen dollars en manuren investeren in het oplossen van het millenniumprobleem, lopen kleinere organisaties vaak nog achter.
Dit initiatief van 3Com vult een leegte in de aanpak van het millenniumprobleem. Analisten waarschuwen al enige tijd dat de netwerkarena een verwaarloosd gebied is waar de overgang naar het nieuwe millennium hard kan toeslaan. Systeemfabrikanten, gebruikers en leveranciers van oplossingen besteden het merendeel van hun energie aan mainframes, PC’s en ingebedde systemen en niet op de verbindingen tussen die apparaten, aldus millennium-experts.