is door Computable-lezers genomineerd voor de Computable Award ICT-project van het jaar.
Klachtenbehandeling Luchthaven Schiphol krijgt deze nominatie omdat het project laat zien hoe internettechnologie kan helpen bij het inzichtelijk maken van data in een overzichtelijk online dashboard. Opvalt dat klagers hierdoor het gevoel krijgen zelf iets te kunnen doen.
Quotes: "Joh. Enschede Amsterdam was in staat om realtime alle 800.000 klachten op een gebruiksvriendelijke manier online te presenteren in een dashboard"
Klachtenbehandeling Luchthaven Schiphol is een project van Joh. Enschede Amsterdam, dat een internetplatform bouwde op basis van de Adobe Flex Technolgie. Flex maakt het mogelijk om gebruikersinteractie toe te voegen aan internetapplicaties. De software is eenvoudig in het gebruik en beheer. Zo kunnen omwonenden binnen drie stappen één of meerdere klachten indienen en is de hele klachtenregistratiemodule opgezet als self-service portal om de klager een maximale vrijheid te geven. In een geografisch overzicht wordt het aantal klachten in een periode gepresenteerd per postcodegebied, waarbij in één oogopslag is te zien hoeveel klachten waar optraden en met welke oorzaak, op welke baan en op welk tijdstip.
Meer informatie: Joh. Enschedé Amsterdam meest innovatieve oplossing
De concurrentie
• C@sus, Hoge Raad der Nederlanden
• Defensiepas
• Rabobank HR Direct