is door Computable-lezers genomineerd voor de Computable Award ICT-project van het jaar.
Oxio Call-center, een project van business solutions-leverancier Kahuna, krijgt deze nominatie voor de innovatieve manier waarop het bedrijf met het inzetten van ict zich als nieuwkomer een stevige plaats heeft veroverd in de moeilijke energiemarkt.
Quotes: "Binnen een jaar het hele call-center geautomatiseerd met een multi-channel omgeving", "klanten spreken hun waardering uit voor de afhandeling van klantcontacten"
Oxxio Call-center koos voor leverancier Kahuna, die drie applicaties van het Amerikaanse Kana in het call-center installeerde: een kennismanagementsysteem, een web-selfserviceresponsesysteem en Kana Contact Center. Oxxio investeerde krap een miljoen euro in het project. Dat geld werd in negen maanden terugverdiend, onder meer door een afname van het aantal vragen van klanten over de jaarafrekening. Zij kunnen zelf hun gegevens vinden op internet.
Meer informatie: "Je wint het op klantenservice"
De concurrentie
• C@sus bij de Hoge Raad der Nederlanden
• Defensiepas
• Klachtenbehandeling Luchthaven Schiphol
• Rabobank HR Direct