Een oudere, saai geklede dame stelt zich vanaf reclamezuilen voor als ‘uw personal assistant.’ Met deze campagne maakt Intrasites reclame voor Annapa.com.
Via de site kunnen bedrijven gebruik maken van verschillende kantoorapplicaties. De doelgroep voor Annapa.com is het midden- en kleinbedrijf. Om bedrijven over te halen gebruik te maken van zijn asp-diensten (application service provider), presenteert het bedrijf zijn website aanvankelijk als gratis dienstverlening. Bedrijven die gebruik maken van de site kunnen daar onder meer hun agenda bijhouden, waarbij Anna, de ‘virtuele’ secretaresse, hen aan hun afspraken herinnert. Ook is het de bedoeling van Intrasites dat Anna binnenkort via de mobiele telefoon de agenda, beursberichten en krantenkoppen voorleest.
Volgens Intrasites zullen de basisdiensten van Annapa.com gratis blijven, maar zal ‘op termijn’ voor ‘speciale diensten’ wel een vergoeding worden gevraagd. De privacy staat volgens de asp onder toezicht van consultant Arthur Andersen. Vandaag melddeDe Financiële Telegraaf online dat de gegevens van bijna 20 duizend Annapa-gebruikers in te zien waren door een fout in de beveiliging. Een systeembeheerder bij een grote automatiseerder, aldus DFT, ontdekte gisteren het lek. De gebruikersgegevens werden zichtbaar door in de adresregel een willekeurig nummer in te voeren; het was dus niet eens nodig de beveiliging te kraken. Ook zou het mogelijk geweest zijn notities te lezen en te maken, het wachtwoord van abonnees te veranderen en de hele database op te halen.
Intrasites is in 1999 opgericht met NIB Capital als hoofdinvesteerder. Ook het Twinning Growth Fund en ING Bank investeren in het bedrijf.