Twee Nederlandse Internet-bedrijven zeggen met een krachtenbundeling de klantenservice van e-handelssites flink te kunnen verbeteren. Shipitsmarter.com en Tripledeal.com combineren hun diensten, zodat de verschepingen van e-handelsproducten rechtstreeks worden gekoppeld aan de betalingen.
Tripledeal, gevestigd in Maarn, opende deze maand zijn site. Het bedrijf fungeert alstrusted third party op Internet en regelt de transacties tussen particulieren onderling. Tripledeal ontvangt eerst het geld van de koper en betaalt pas aan de verkoper als het product in orde blijkt. De verkoper krijgt gegarandeerd zijn geld, terwijl de koper zeker weet dat hij pas betaalt als hij het product goed heeft ontvangen. Shipitsmarter, actief sinds november 1999, zorgt voor het verschepen van de artikelen naar de consument.
Door de integratie van de diensten van Shipitsmarter.com en Tripledeal.com worden de transportgegevens direct gekoppeld aan de betalingen. Hierdoor ontstaat er direct duidelijkheid over de hoogte van de transportkosten, wie die zal betalen en wanneer. De afleverdatum is gekoppeld aan een inspectietijd. Zodra alles in orde is zal de betaling aan de verkoper in gang worden gezet door Tripledeal.
De gecombineerde dienst wordt in eerste instantie aangeboden op online veilingsites in diverse Europese landen. De twee bedrijven onderhandelen met meerdere partijen.