Managed hosting door True

Schade-afhandeling kan ook via Internet

 

AMSTERDAM- De Nederlandse leverancier van applicaties voor elektronisch zakendoen Erigen introduceert Silknet, software voor klantbeheer die volledig gebaseerd is op Internet. Het Amerikaanse bedrijf Silknet, dat vorig jaar mei naar de beurs ging, werd vorige maand voor 4,2 miljard dollar overgenomen door Kana Communications, leverancier van email-software.

Silknet startte in 1995 met als specialisatie software voor klantbeheer. Het groeide snel en ging na vier jaar naar de beurs. Nog geen jaar later werd het overgenomen voor 4,2 miljard dollar.
Terry Wilcox, directeur van de Engelse vestiging van Silknet, vindt dat de markt waarin het bedrijf actief is bol staat van de hypes. "Bij de traditionele leveranciers van crm-software (customer relation management) staat niet de klant centraal, maar het bedrijf dat bepaalde producten levert." Volgens Wilcox staat bij zijn software de klant echt centraal. Silknet heeft onder andere een applicatie gebouwd waarbij een virtuele verkoopassistent het contact met de klant verzorgt.
In de VS heeft het bedrijf ruim honderd klanten, waaronder 3Com, Microsoft en Sprint. Het eind vorig jaar opgerichte Erigen, dat Silknet in Nederland introduceert, bouwt nu aan een applicatie voor een verzekeraar, waarbij de klant het formulier voor schade-afhandeling kan oproepen via Internet. Deze toepassing komt in mei op de markt.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/134384). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×