Softwareleverancier Redwood uit Houten heeft van ABN Amro een kapitaalsinjectie gekregen van tien miljoen gulden. Met deze participatie wil het bedrijf zijn internationalisatie financieren en zijn marketing intensiveren.
Redwood heeft al kantoren in België, Duitsland, Engeland en Amerika, en wil verder uitbreiden in Scandinavië, Frankrijk, Italië en Spanje. Behalve geografische uitbreiding, wil het Nederlandse softwarebedrijf ook sleutelen aan zijn imago. "We willen zichtbaarder worden in de markt", aldus Rein Hoogland, die onlangs werd gepromoveerd tot directeur Redwood Europa. In mei 1999 kwam hij bij Redwood als directeur Nederland, daarvoor bekleedde hij directiefuncties bij Siemens Nederland en Informix.
Redwood bouwt en verkoopt zogenoemdeinformation delivery-software, dit is een portaal waarmee bedrijfsinformatie uit verschillende systemen is te benaderen. Het ambitieuze bedrijf maakte vorig jaar al bekend in het tweede kwartaal van dit jaar naar de beurs te willen. De participatie van ABN Amro brengt daarin geen verandering. "Maar we zijn in eerste plaats op zoek naar een verstrekker van risicokapitaal in de Verenigde Staten. De beursgang zal wat meer tijd vragen", verduidelijkt Hoogland. Het blijft echter de bedoeling dit jaar de gang naar de beurs te maken. De tweede financieringsronde is net als het kapitaal van ABN Amro gericht op uitbreiding van het net van verkoopkantoren en het vergroten van de zichtbaarheid in de markt.