Concord Communications heeft een nieuwe dienstverlening in het leven geroepen voor ondernemingen die elektronische handel bedrijven. Gecontroleerd wordt op bereikbaarheid en snelheid.
De ‘web check-up’ geeft gebruikers een beeld van de prestaties van een Internet-site gedurende een periode van 24 uur. Tegelijkertijd wordt een vergelijking gemaakt met een reeks van zeer druk bezochte websites. Het gaat hier onder andere om http://Amazon.com, CNN.com, eBay.com, eToys.com, eTrade.com, Send.com, Ticketmaster.com, Travelocity.com. Weatherchannel.com en Yahoo.com.
Het resultaat van het onderzoek is, zo stelt Concord, een gedetailleerd overzicht van de betrouwbaarheid en de snelheid van een website. Dit is mogelijk door de beschikbaarheid en de gemiddelde reactietijd te meten zoals deze door een websurfer zou worden ervaren.
De dienst is opgebouwd rond de Systemedge Agent en de Service Response-software van het bedrijf. In de praktijk vraagt de Service Response-module iedere vijf minuten een webpagina op van de onderzochte site. Door de resultaten hiervan te loggen ontstaat een beeld van de prestaties van de site. Bovendien kunnen drempelwaarden worden ingesteld zodat gebruikers een waarschuwing krijgen wanneer de reactietijd langer dan de ingestelde maximale tijdsduur bedraagt.
Meer informatie:http://www.concord.com/products/webcheck.htm.