Altitude Software introduceert deze week Easycollaborator, een softwareproduct waarmee medewerkers van een callcenter ‘live’ ondersteuning kunnen verlenen aan bezoekers van websites. Klanten van een e-commercie site kunnen zo persoonlijke ondersteuning krijgen.
Het product vormt de kern van een aanpak die door Altitude ‘unified customer interaction’ wordt genoemd. In de praktijk betekent dit dat een reeks van softwaremodules beschikbaar wordt gesteld waarbij klant en callcenter-medewerker binnen dezelfde browserinterface met elkaar kunnen overleggen.
De browsers van bezoeker en medewerker zijn tijdens dit proces gesynchroniseerd, zodat de medewerker bepaalde pagina’s – bijvoorbeeld een pagina met informatie die door de klant zelf niet gevonden werd – naar de browser van de klant kanpushen. Voor de medewerker is bovendien zichtbaar volgens welke route de klant over de site is genavigeerd. De interactie kan hierdoor sneller en efficiënter plaatsvinden, zo meent het softwarebedrijf.
Altitude heeft bovendien een eerste gebruiker van deze technologie bekend gemaakt. Het gaat om het Franse Impiric. Dit tot voor kort Wunderman Cato Johnson geheten bedrijf houdt zich bezig met marketing en reclame en zal de programmatuur inzetten om de voor klanten van Impiric verzorgde callcenter-diensten te kunnen uitbreiden met direct contact met de klant van een e-commercie site.