Baan Company, Microsoft en Compaq hebben vrijdag 24 maart een Europees crm-onderzoekscentrum in Kopenhagen geopend. Belangstellende bedrijven kunnen hier uitproberen met welke systemen zij hun klantenbeheer kunnen verbeteren.
De drie ondernemingen werken overigens al langer samen op het vlak van customer relationship management-oplossingen. Ze zijn van plan een netwerk van dergelijke onderzoekscentra in Europa neer te zetten.
In het centrum zullen regelmatig demonstraties en seminars plaatsvinden met het doel de concepten, technologie en voordelen van effectief crm onder de aandacht te brengen. Hiertoe gaat het drietal samenwerken met consultancybedrijven die op het crm-vlak actief zijn.
Het trio verwacht dat ook universiteiten, technische hogescholen en andere academische instellingen naar Kopenhagen gaan, enerzijds om zich te oriënteren op, anderzijds om zelf bij te dragen aan crm. Het onderzoekscentrum is gevestigd in het kantoor van Baan Company in Herlev, vlakbij Kopenhagen.
Overigens heeft Baan Company 24 maart de samenstelling van de Raad van Bestuur gewijzigd. Om gezondheidsredenen is Henk van den Breemen terug getreden. Hij heeft een jaar in de raad gezeten. Er is nog niets besloten over een eventuele opvolging.