America Online steekt tweehonderd miljoen dollar in Tivo, dat onder andere set-top boxen ofwel opzetkastjes produceert waarmee televisiekijkers programma’s kunnen vooruit- en terugspoelen.
Bovendien kunnen kijkers naar eigen keuze televisieprogramma’s opvragen. Tivo wordt voor een periode van drie jaar programmapartner van Aoltv, de interactieve televisie-divisie van Internet-aanbieder AOL. Via Aoltv kunnen gebruikers over Internet surfen, chatten en emailen terwijl ze televisie kijken.
Na de bekendmaking van de intensieve samenwerking steeg het aandeel Tivo met ruim 57 procent naar 33,60 dollar. Ook AOL boekte winst en steeg met 1,06 dollar naar 52,50 dollar. AOL wil samen met Tivo onder de merknaam Aoltv een opzetkastje ontwikkelen waarop de programma’s van beide bedrijven worden aangeboden. Volgens AOL en Tivo komen deze kastjes begin 2001 op de markt.
Tivo boekte over 1999 een verlies van 66,6 miljoen dollar, ofwel 5,49 dollar per aandeel. De omzet bedroeg 223 miljoen dollar. Het aantal abonnees was op 31 maart 35 duizend.