Volgens de Financial Times Deutschland zal het aandeel T-Online (TOL) tussen de 35 en 50 euro gaan kosten, wanneer het bedrijf op 17 april naar de beurs in Frankfurt gaat.
Deze voorlopig interne bandbreedte wordt gemotiveerd door de snelle groei van het aantal abonnees met 200.000 per maand, mede teweeg gebracht door een intensieve wervingscampagne in alle media die intussen door de rechter verboden is op verzoek van concurrent AOL Duitsland.
Volgens beursanalisten zal het bedrijf met deze bandbreedte zijn management een zo ruim mogelijke bewegingvrijheid te geven bij de introductie op de beurs. Bovendien is TOL, dochter van Deutsche Telekom, met 55% marktaandeel onbetwist marktleider in Duitsland, en daarmee ook onbetwist de grootste internet-portier van Europa. De omzet van het bedrijf bedroeg vorig jaar 428 miljoen euro.
De branche is erg gespannen na het mislukken van de beursgangen van Lycos Europe, Lastminute.com en World Online. Ook de laatste is in Duitsland met grote aandacht gevolgd, omdat het de grootste pan-Europese introductie tot nu toe was. TOL verschilt echter aanzienlijk van dit bedrijf, zo benadrukken financiële kenners, gezien in de eerste plaats zijn herkomst. De intekenperiode voor de 100 miljoen TOL-aandelen loopt van 3 tot 12 april.
Niet meer dan 9% van het kapitaal komt op de beurs. Ten minste 50% daarvan zal naar privébeleggers gaan, waaronder de abonnees, die een voorkeursrecht krijgen.