Zijn budget voor onderzoek naar en ontwikkeling van CRM-software heeft de kwakkelende ERP-leverancier Baan met veertig procent verhoogd. Katrina Roche, de hoogste marketeer bij Baan, heeft dit gezegd tijdens de DCI CRM-beurs in Chicago deze week.
Eerder al meldde Computable dat Baan veel toekomst ziet in software voor klantenbeheer. Roche vulde deze informatie aan met de mededeling dat er dus flink in wordt geïnvesteerd en dat wordt gepoogd de CRM-modulen te integreren in de ERP-oplossingen van Baan. Roche ontkende dat de verhoogde aandacht voor de klantenbeheersoftware de aanloop is naar afsplitsing van dit bedrijfsonderdeel. "We weten dat we in eerste instantie het vertrouwen van de financiële markten moeten herwinnen, maar we overwegen geen afsplitsingen. We gaan het gevecht als een geheel aan."
Roche kondige ook een agressieve reclamecampagne in dagbladen en vakbladen aan. De advertenties zullen begin mei in de tijdschriften en kranten verschijnen.