Managed hosting door True

Univé kiest QIS voor polis- en schadeadministratie

Verzekeraar Univé gaat zijn bestaande polis- en schadeadministratiesystemen vervangen en heeft gekozen voor de Quinity Insurance Solution (QIS). Door de implementatie van dit standaardpakket voor front-, mid- en backoffice kunnen naast de bestaande backoffice-systemen ook een groot aantal applicaties voor front- en mid-office worden uitgefaseerd. Hierdoor kan Univé de kosten verlagen.

‘Met dit nieuwe platform verwachten we de time-to-market voor nieuwe producten aanzienlijk te verkorten’, zegt Herman Hein Roozen, bestuurder van Univé. ‘Daarnaast kunnen we onze bedrijfsprocessen verder optimaliseren en flink besparen op de kosten. Ook biedt QIS voor Univé goede mogelijkheden voor straight through processing en selfservice door de klant.’

Het betreft een omvangrijke implementatie. Univé neemt de gehele polis- en schadeadministratie van QIS af, inclusief front- en midofficefunctionaliteit en implementeert QIS voor zowel de particuliere als zakelijke producten. Daarbij hoort ook de migratie van grote portefeuilles uit verschillende legacy-systemen. QIS ondersteunt de distributiestrategie van Univé, zowel online als via regionale kantoren.

QIS is geïmplementeerd bij een groot aantal verzekeraars in Europa, onder andere bij Aegon, Allianz, Arag, Dela, London Verzekeringen, Allianz Global Assistance, Monuta, SNS Reaal en Unigarant.

Standaard of maatwerk?

Dit artikel hoort bij een serie over de verzekeringsbranche en ict. Centrale vraagstelling: hoe moeten verzekeraars hun legacy software moderniseren in een tijd die vraagt om flexibele systemen?

Lees ook:

- Quinity: Pakketgedachte slaat aan in verzekeringsector

- Leanapps steekt het kanaal over 

- COR & FJA start actuarieel netwerk in Benelux

Automatiseerder CCS schrapt banen

- SNS Reaal gebruikt app-ontwikkelstraat Service2Media

- Univé kiest QIS voor polis- en schadeadministratie

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/4861640). © Jaarbeurs IT Media.
?

 

Reacties

Hopelijk wordt door dit nieuwe administratiesysteem ook de schadeafhandeling beter geregeld. Er zal een gelijkwaardiger schadeafhandeling plaatsvinden wanneer dit systeem wordt ingezet ipv een willekeurig persoon die beslist hoe en wanneer de schade na brand wordt uitgekeerd. Garantie op verzekerde som of schadebedrag of dagwaarde? Het lijkt afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Hopelijk wordt het nu eerlijker en rechtvaardiger!
Wordt er recht gedaan aan gedupeerden na brand die na het verlies van hun bezittingen daarna nog een gerechtelijke procedure moeten starten om dekking op schade na de brand (buiten schuld) te verkrijgen. Voorkomt waarschijnlijk aanzienlijke financiele en persoonlijke schade!

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×