MMP, een aanbieder van kaartverkoopoplossingen uit Roden, heeft de helft van de aandelen gekocht van Wizzix uit Krimpen aan den IJssel. Dat is een leverancier van bedrijfssoftware in de culturele sector. MMP neemt de plaats in van Arie van der Well, die als medeaandeelhouder van Wizzix met pensioen gaat. Beide bedrijven willen een nieuwe online versie ontwikkelen van het evenementenbeheersysteem Full House.
Volgens de met pensioen gaande oprichter/directeur Arie van der Well is met MMP een aandeelhouder ingestapt die de toekomst van Wizzix kan waarborgen. Daarnaast vindt hij dat beide bedrijven elkaar goed aanvullen en in staat moeten zijn om klanten completere oplossingen te bieden op het vlak van ticketing, bedrijfssoftware, e-commerce en mobiele diensten.
Tickets
Wizzix (acht werknemers) levert sinds 1991 geïntegreerde bedrijfssoftware onder de naam Full House aan zo'n honderd theaters, musea, evenementenlocaties en cateraars in Nederland en Vlaanderen. Tot het klantenbestand behoren onder andere het Koninklijk Theater Carré, Chassé Theater, Nederlands Openlucht Museum, Madurodam, Apenheul, Burgers Zoo en Albron.
MMP, opgericht in 1994, biedt met het product Aura Web 2.0 een online ticketingplatform aan met diensten voor een webshop, integratie met social media, online betalen en een toegangsautorisatie voor bezoekers. MMP werkt voor PSV, Air Miles, NDC mediagroep, Tours & Tickets en 35 theaters in Nederland, waaronder Stadsschouwburg De Harmonie te Leeuwarden. Daarnaast levert het bedrijf internetoplossingen voor scholen, kindvriendelijke webtoegangstools en software voor ideële organisaties. Momenteel werken er dertig mensen op het hoofdkantoor van MMP in Roden en ruim 65 bij de ontwikkellocatie in Bangalore (India).
Geweldige kansen dus. Zie er naar uit om de nieuwe online versie te mogen zien.
Dit opent nieuwe mogelijkheden voor integrale oplossingen t.a.v. evenementenbeheer en kaartverkoop. Ik wacht met spanning af.