Managed hosting door True

Atos-bot vervangt eerste-lijnsservicedesk

 

Atos ontwikkelt een digitale assistent die de eerstelijnsmedewerker van een servicedesk vervangt.

Ict-dienstverlener Atos ontwikkelt een digitale assistent die de taken overneemt van medewerkers in de eerste lijn van een ict-servicedesk. Samen met de Spaanse startup CogniCor werkt het aan een virtuele assistent die het aanspreekpunt wordt voor vragen die via telefoon en e-mail binnenkomen. De servicebot, die over kunstmatige intelligentie beschikt, verwijst vervolgens door naar het juiste antwoord of de juiste persoon.

De oplossing heeft de naam Atos Virtual Assistant (AVA) en moet de capaciteit van een bestaande it-servicedesk vergroten doordat klanten sneller zijn te helpen. Ook moet de gebruikerservaring van klanten van de desk verbeteren.

AVA is gebouwd op het ai (artificial intelligence)-platform van CogniCor en op maat ontworpen om het inkomende telefoonverkeer en e-mails (eerste klantcontact) bij eerstelijns servicedesks zonder tussenkomst van medewerkers te verwerken.

De ontwikkelpartner uit Barcelona beschikt over een eigen gepatenteerd ai-platform. Dat wordt gebruikt voor het volledig automatiseren van de contacten in de eerste lijn. De virtuele assistent moet een betere gebruikerservaring leveren dan een persoon. Verzoeken en hulpvragen moeten beter begeleid worden doordat de virtuele assistent kan anticiperen op toekomstige vragen, bijvoorbeeld op basis van verzamelde trenddata van eerdere verzoeken (tickets), veelgestelde vragen (FAQ’s) en user-generated content.

Machine learning

Doordat de assistent continue in verbinding zal staan met het web, levert AVA voortdurend de meest recente en nauwkeurige beschikbare oplossing, zo belooft de leverancier. De tijd waarin een klant op een antwoord wacht, moet afnemen.

Atos: 'Door haar kennis en kunde op het gebied van machine-learning en Natural Language Processing (NLP) in te zetten, speelt CogniCor een belangrijke rol als co-innovatiepartner. We trekken samen op om ai-oplossingen aan te bieden aan klanten van Atos in Europa en Noord-Amerika.'

Het is nog niet bekend wanneer AVA op de markt komt. Wel is bekend dat AVA zal worden toegevoegd aan het Digital Transformation Factory-aanbod van de dienstverlener. Het gaat om diensten en oplossingen voor werkplekken die ondersteund worden door ai-oplossingen van de dienstverlener. 

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/6014310). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Partnerinformatie
 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×