Managed hosting door True

Hogeschool Rotterdam wint Imagine Cup 2008

 

De Nederlandse versie van de jaarlijkse programmeerwedstrijd Imagine Cup is dit jaar gewonnen door een team van Hogeschool Rotterdam. De studenten bouwden een computerspel waarin de speler zijn omgeving moet schoonmaken.

Het studententeam van Hogeschool Rotterdam is de winnaar van de Nederlandse Imagine Cup 2008. In de finale waren de studenten met hun project Guardian of Eden sterker dan de vier andere finalisten. De winnaars krijgen een geldprijs van 2000 euro en mogen Nederland vertegenwoordigen in de wereldwijde finale in Parijs deze zomer. 

De tweede plaats, een geldprijs van 1500 euro, ging naar het team van TU Eindhoven. De derde plaats, waarmee een bedrag van 1000 euro is gemoeid, sleepte het team van Universiteit Utrecht binnen.

Organisator Maarten-Jan Vermeulen is onder de indruk van de deelnemende groepen. "De teams worden elk jaar professioneler. Als ik zie hoe veel ze gegroeid zijn in de laatste paar weken, belooft dat echt wat voor hun toekomst."

Jong talent

De Imagine Cup is een software-programmeerwedstrijd die Microsoft organiseert om jong talent te stimuleren met innovatieve technologische toepassingen te komen. Dit jaar was het thema milieu. Studenten moesten met behulp van technologie een bijdrage leveren aan een duurzamer milieu. Na een uitgebreide voorselectie en een halve finale bleven vijf teams over die vandaag een werkend prototype presenteerden. Het winnende team heeft een game ontwikkeld waarin de speler zijn omgeving moet schoonmaken. "We hebben dit bereikt omdat we met het hele team gewoon hartstikke enthousiast zijn," aldus de trotse winnaars.

De wedstrijd wordt dit jaar voor de zesde keer gehouden en inmiddels hebben er al meer dan honderdduizend studenten uit meer dan honderd landen meegedaan. Het winnende Nederlandse team wordt begeleid bij het in de markt zetten van hun product, bijvoorbeeld met advies over het aanvragen van patenten.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2569542). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Mooi thema: HET MILIEU. "...met behulp van technologie een bijdrage leveren aan een duurzamer milieu." Een prachtige uitdaging.
Het resultaat? Een spelletje.
Dit is niet de eerste keer dat prestaties van studenten op hogescholen/universiteiten in het nieuws komt doordat zij zich verdienstelijk hebben gemaakt op het gebied van spelletjes.
Ik hoop dat de studenten ook wordt bijgebracht dat het in de maatschappij niet alleen om spelletjes gaat...

Weest niet bang dat wordt ons bijgebracht...
en doe nou niet gelijk zo negatief en gun ze op het minst wat respect...

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×