Managed hosting door True

Watermelon keert terug als klantenservicedienst

 

Alexander Wijninga, co-founder van Watermelon, wordt geïnterviewd tijdens Campus Party Europe 2016

Alexander Wijninga (links), medeoprichter van Watermelon tijdens Campus Party Europe 2016 in de Jaarbeurs (fotocredit Suzanne Martens)

Watermelon, één van de meestbesproken start-up-namen van 2016, keert terug. De Utrechtse ondernemers Alexander Wijninga en Charl Haas gaan vanaf 1 februari 2017 de markt op met Watermelon Messenger. Het klantenserviceplatform is gekoppeld aan de diensten Facebook Messenger, Telegram, chat en e-mail. Het voorziet in één dashboard voor zakelijke klantcommunicatie.

'Binnenkort worden ook Skype, Line en Twitter toegevoegd', vertelt Wijninga. Hij hoopt op termijn ook WhatsApp te integreren. 'Vanaf maart of april 2017 komt die api waarschijnlijk beschikbaar. Bij onze vorige dienst hadden we een onofficiële koppeling gemaakt. Die fout maken we niet nog een keer', aldus de medeoprichter in een toelichting aan Computable.

Vanaf 1 februari 2017 komt een gratis beta-versie van Watermelon Messenger beschikbaar. Wijninga en Haas zijn overtuigd dat hun visie om klantenservices toegankelijker te maken dit keer wel slaagt. Kort na het faillissement van WhatsApp-dienst Watermelon begonnen ze met het ontwikkelen van een nieuwe dienst. Deze beschikt naast de koppelingen met de genoemde diensten ook over chatbot-functionaliteiten.

Wijninga maakt ook bekend dat hij en partner Lupus Ventures 1,5 miljoen euro investeren in Watermelon Ventures, een fonds achter Watermelon Messenger. Dat geld komt bovenop eerdere bedragen en moet zorgen voor Europese groei. 'Externe aandeelhouders worden buiten Watermelon Ventures gehouden', vertelt Wijninga die aangeeft dat er verder geen financiers zijn.

WhatsApp-debacle

Watermelon was in 2016 een gevierde start-up die meerdere prijzen won en volop in de belangstelling stond, maar de jonge onderneming moest zijn diensten staken nadat de koppeling met WhatsApp illegaal bleek. Nadat de chatdienst het bedrijf sommeerde te stoppen en investeerders afhaakten, werd een faillissement aangevraagd.

Ook rommelde het in het bestuur van het jonge bedrijf. Mede-oprichter Daan Gönning heeft zijn carrière buiten het bedrijf voortgezet. Hij werkt bij het Bredase CM Group dat een eigen zakelijke communicatiedienst ontwikkelt.  

Eerder werd in dit artikel gesuggereerd dat de technologie achter de failliete WhatsApp-dienstverlener Watermelon opkocht is door CM Group. Wijninga laat weten dat dit niet het geval is en dat het eigendomsrecht van die software nog in handen is van de curator.  

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5920016). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×