Managed hosting door True

ITSP richt zich op Microsoft-clouddiensten

 

De Amsterdamse ict-dienstverlener IT Solution Partners (ITSP) gaat zich voornamelijk richten op het aanbieden van clouddiensten van Microsoft, zoals de Business Productivity Online (BPOS). De nieuwe focus komt na een periode waarin ITSP afscheid nam van een deel van het personeel en management en een aantal onderdelen failliet werden verklaard.

Shahrooz Safarghandi, directeur van ITSP, zegt dat zijn bedrijf meer focus nodig heeft om weer gezond verder te groeien. Daarom biedt het bedrijf nu grotendeels alleen maar clouddiensten van Microsoft aan, zoals de Business Productivity Online (BPOS) of de unified communications-oplossingen die tegenwoordig onder de naam Lync worden aangeboden. ITSP richt zich vooral op Nederlandse instellingen die lokaal en internationaal opereren.

Oracle en Symantec

‘Met clouddiensten kun je voor bedrijven wereldwijd beheer gaan doen', aldus Safarghandi. Volgens hem is ITSP vooral heel sterk in het aanbieden van software en diensten van Microsoft en daarom richt het bedrijf zich daar op. Daar zijn ruim honderd medewerkers bij betrokken. Daarnaast worden er andere softwaremerken verkocht, zoals Oracle-databases en Symantec-security. Er wordt nu minder hardware verkocht, aldus de ITSP-baas.

Alle onderdelen worden nu in een BV ondergebracht. Dat heeft te maken met een moeilijke periode, waaruit ITSP zich terug probeert te vechten. Van de negen BV's zijn er drie failliet verklaard. Het gaat om ITSP Development, ITSP Managed Services en ITSP Education. Oorzaak van de faillissementen is onder andere de financiële crisis. Zo werden freelancers die voor ITSP werkten pas heel laat betaald. Het bedrijf zegt inmiddels te werken aan meer stabiliteit. 'Door de crisis hadden de drie BV's achterstanden opgebouwd', aldus Safarghandi. ‘We hebben daarom besloten ITSP Development, ITSP Managed Services en ITSP Education te liquideren en de zes gezonde zusterbedrijven te fuseren. Onze klanten worden nu door één organisatie bediend.'

Top 3-partner Microsoft

Door zich meer te richten op de kerncompetenties en te opereren vanuit één bedrijf, verwacht ITSP sterker te staan en te kunnen profiteren van kansen die de markt biedt, aldus de directeur. 'De komende jaren ligt de kern van de strategie op focus en op stabiliteit. Binnen vijf jaar verwachten we uit te kunnen groeien tot één van de top 3-partners van Microsoft in Nederland. Voor de klanten is er nu meer continuïteit en één aanspreekpunt. Met deze stappen kunnen we onze relaties beter bedienen', zo verwacht Safarghandi.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3564429). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Reacties

Dit verhaal klopt van geen kanten! Waarom hebben dan zoveel leverancier hun geld nog niet gekregen van de andere BV's? en waarom zit het bedrijf dan niet meer op de JoopGeesinkweg? en waarom is dit niet gecommuniceerd aan leveranciers en klanten? Waarom liggen er dan her en der derde beslagen op facturen?

Beste Geld te goed. Er schijnen nieuwe ontwikkelingen aan de gang te zijn bij ITSP. Kan je je telefoonnummer mailen naar redactie@computable.nl? Dan kunnen we informatie wisselen.

Er zijn inderdaad nogal wat nieuwe ontwikkelingen bij ITSP, en dat ze niet met geld om kunnen gaan is voor iedereen die met ze te maken gehad heeft ook geen verrassing. Voor zover ik weet kan je schuldeisers over het hele spectrum een bedrijf vinden, van bank tot leveranciers, van freelancers tot medewerkers....
Ik hoop dat de bovenstaande woorden waargemaakt kunnen worden zodat iedereen uiteindelijk het geld krijgt waar ze recht op hebben!! Helaas lijken de laatste ontwikkelingen daar niet op uit te lopen.

Allen,

Volgens hem is ITSP vooral heel sterk in het aanbieden van software en diensten van Microsoft

Maar er is nog een ding waar ze sterk in zijn:

Het niet betalen van leveranciers.

Laat ze eerst eens op een nette manier met de leveranciers omgaan en niet BV laten ploffen en vervolgens onder een andere BV weer verder te gaan.

ITSP stond vandaag weer op faillissementen.com en de website is offline wegens 'onderhoud'.

Wij werken al langer dan 10 jaar met Shahrooz samen, hij heeft altijd hard voor ons gerend. geen haar op ons hoofd die eraan denkt om, nu hij het zwaar heeft, bij hem weg te gaan!

Wanneer een ondernemer er alles aan doet om zijn bedrijf op de best mogelijke manier in te richten tijdens een reorganisatie vind ik het niet gepast om dergelijke berichten te plaatsen. Tevens werken wij nog altijd met veel succes samen met ITSP en weten wij dat Shahrooz er alles aan zal doen om in 2010 de reorganisatie succesvol af te ronden!

Ik wens je sterkte met ITSP en hoop voor U en ITSP dat ze het gaan redden maar op het moment dat de belastingdienst achter je aanzit met een schuld van 2.5 miljoen en je surceance van betaling aanvraagt om te voorkomen dat schuldeisers een faisement kunnen aanvragen voor je bedrijf, dan gaat het toch wel een beetje slecht. Ik en meerdere van mijn mede It-ers gaan nooit meer een stap doen voor ITSP. Ik hoop dat uw bedrijf geen last gaat krijgen van de gevolgen waar ITSP nu mee bezig is.

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.