Managed hosting door True

90 procent van CIO’s mist real-time bedrijfsinformatie

 

Vrijwel alle ict-verantwoordelijken klagen over het gebrek aan actuele bedrijfskritische informatie. Ict is essentieel voor de oplossing hiervan.

Negen van de tien chief information officers (cio's) en ict-managers vinden dat bedrijfskritische informatie hen te laat bereikt. Dat blijkt uit onderzoek van softwareleverancier Progress Software. De ict-verantwoordelijken zouden te maken hebben met een gebrek aan actuele informatie waardoor hun reactiesnelheid volgens de onderzoekers ernstig vertraagt.

"Doordat bedrijven niet real-time beschikken over informatie, hebben ze geen optimaal inzicht in hun klanten of zelfs in de eigen organisatie", vertelt Bart Schouw van het softwarebedrijf. "Ze kunnen hierdoor niet snel genoeg reageren op veranderende marktomstandigheden of regelgeving, zodat ze groeikansen missen. De tijd die zit tussen het opvragen van informatie en het bereiken van de juiste persoon of afdeling, lopen bedrijven het risico hun voorsprong te verliezen."

ICT essentieel

Schouw meent dat ict essentieel is nu blijkt dat 90 procent van de ondervraagden aangeeft informatie sneller te willen ontvangen. "Toch blijkt dat ict moeite heeft om de veranderende bedrijfsvoering bij te houden, vooral in de situatie dat reactiesnelheid een onderscheidende factor is. Als ict niet snel de bedrijfsvoering gaat ondersteunen in plaats van te vertragen, betekent dit een deuk in het vertrouwen. Het management zal dan ergens anders op zoek gaan naar een oplossing. Het is tijd dat ict-systemen hun beloftes gaan waarmaken en een concrete toegevoegde waarde gaan leveren. Bedrijven kopen geen technologie, maar resultaten", aldus Schouw.

Het onderzoek werd eerder dit jaar uitgevoerd onder cio's, ict-managers en divisiemanager van vijfhonderd Europese bedrijven.
Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2536590). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Netwerken worden qua beheer steeds complexer. Virtualisatie, convergence, etc... Dat ICT managers nog altijd weinig inzage hebben in hun problemen heeft meer te maken met het feit dat zij of de budgetten niet beschikbaar krijgen voor de juiste Performance Management tools, waar de ROI lastig te bepalen is of dat de know-how ontbreekt wat Performance Management(PM) hen voor toegevoegde waarde brengt.

De juiste tools kiezen en binnen budget blijven gaat met name samen als er gekozen wordt voor een platform dat zoveel mogelijk out-of-the-box levert, waarbij de investering in additionele development gereduceerd blijft. Keuzes van ICT managers worden ook vaak beinvloed doordat de business kant een package deal onderhandeld(E.g.Storage omgeving in combinatie met een gereduceerde PM platform), waarbij een dergelijke investering voor PM later essentieel duurder uitkomt.

Mijn ervaring is dat de kloof tussen Business en IT niet groot hoeft te zijn, mits de juiste tooling wordt toegepast en het interne process daar op voorbereid wordt dat business en IT met een en dezelfde tooling werkt voor zowel Capacity planning , SLA reporting, troubleshooting, etc...

InfoVista heeft destijds een start gemaakt metdit alles te combineren en zich voorbereid op het komen van Real-time PM.

Ben daarom ook van mening dat als de juiste tooling wordt toegepast de data voor een ieder tijdig beschikbaar kan zijn.

Marco

Ben blij dat Marco de kloof tussen business en IT ter sprake brengt. Ik kan me maar heel weinig situaties voorstellen waarin een manager realtime informatie nodig heeft. Mijnsinziens zit het dus vooral in die kloof. Binnen de IT zijn we nogal tijd bezig met techniek ipv met dienstverlening (de goede niet te na gesproken). Daardoor zijn we niet in staat uit te leggen wat de (gigantische) opbrensten/voordelen de IT levert. Dat heeft tot gevolg dat IT alleen als kostenpost wordt gezien en als vertrager ipv enabler. Bedenk als IT organisatie, samen met de business, welke (ontkoppelde) diensten je moet aanbieden of nu al aanbiedt en richt daarop je organisatie in. Daarin zijn niet de processen leidend (zoals in ITIL), maar de dienstverlening.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×