Managed hosting door True

Topdesk verhuist naar gemeentepand Delft

Het Delftse softwarebedrijf Topdesk heeft een tienjarige overeenkomst gesloten voor de huur van een gemeentelijke kantoorruimte aan de Westlandseweg 40 in Delft. Nu zetelt het bedrijf nog in de eveneens in Delft gesitueerde Torenhove aan de Martinus Nijhofflaan. De verhuizing staat gepland voor januari 2018.

De gemeenteraad is akkoord gegaan met het verstrekken van een investeringskrediet om het gebouw geschikt te maken voor verhuur aan het softwarebedrijf. Een woordvoerder van Topdesk geeft aan dat het nieuwe pand, waar eerder de Delftse ambtenarij in gevestigd was, past bij de ambities van het bedrijf. ‘We gaan er flink op vooruit wat ruimte betreft. Nu beschikken we over zo’n 3800 vierkante meter, we gaan over naar 5100 vierkante meter. Ook zijn er volop voorzieningen, is het mooi afgewerkt en biedt het veel mogelijkheden voor flexwerken. Bovendien kunnen we in het nieuwe pand onze identiteit extra uitdragen.’

De gemeente Delft wil het kantoor, gelegen boven de brandweerkazerne, aan de Westlandseweg uiteindelijk gaan verkopen. Nu het gebouw, De Rode Haan genaamd, bijna volledig is verhuurd, is het pand aantrekkelijk voor (internationale) beleggers. Dit, omdat verkoop in verhuurde staat een hogere waarde oplevert dan verkoop in lege staat.

Noorwegen

Het nieuws van de verhuizing in Delft volgt kort op het bericht dat de servicemanagement-aanbieder een kantoor opent in Noorwegen. Met deze nieuwe vestiging in Oslo telt het bedrijf twaalf kantoren in tien landen. De Noorse vestiging gaat nauw samenwerken met het kantoor in Denemarken. Zo wil de leverancier zijn activiteiten in Scandinavië verder uitbreiden.

Naast het hoofdkantoor in Delft beschikt Topdesk over kantoren in Londen en Manchester (Engeland), Antwerpen (België), Ballerup (Denemarken), Boedapest (Hongarije), Kaiserslautern en Augsburg (Duitsland), Orlando (VS), Toronto (Canada), São Paulo (Brazilië) en sinds kort dus ook in Oslo (Noorwegen). Het bedrijf telt 550 medewerkers en ruim vierduizend klanten. Topdesk helpt hen bij het ondersteunen van organisatiebrede processen zoals meldingenbeheer, middelenbeheer en workflowmanagement.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5948013). © Jaarbeurs IT Media.
?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×