Managed hosting door True

Overheid start nationaal appèl werving Jaar 2000-specialisten

 

Studenten die voor langere tijd meewerken aan de oplossing van het Jaar 2000-probleem, kunnen zich met behoud van studierechten uitschrijven voor de studiefinanciering.

Tevens zal het ministerie van Onderwijs duaal onderwijs versterken, zodat studenten scholing en werken aan de millennium-problematiek kunnen combineren. Dit zijn maatregelen die de overheid neemt ter ondersteuning van het nationale appèl om voldoende arbeidskrachten te werven voor het oplossen van het millenniumprobleem. De Rijksoverheid heeft hiertoe een convenant gesloten met het Millennium-Platform, grote IT-bedrijven, uitzendorganisaties, Vereniging van Opleidingsinstituten Informatica, Pion en Arbeidsvoorziening.

Profielen

Dit initiatief is genomen omdat de betrokken partijen verwachten dat het aanbod van Jaar 2000-deskundigen te klein is om de vraag voor de komende jaren aan te kunnen. Indien deze oproep onvoldoende arbeidskrachten oplevert, zal de Arbeidsvoorziening voorrang geven aan de behandeling van de werkvergunningen voor 2000-werkkrachten buiten de Europese Unie. Het nationaal appèl richt zich op mensen die een mbo-, hbo- of universitaire opleiding hebben gevolgd of over een vergelijkbaar ervaringsniveau beschikken. Het gaat hierbij om studenten, werkenden, maar ook om vutters en werklozen.
De betrokken opleidingsinstituten gaan samen met de IT-bedrijven de kwalificaties en functieprofielen opstellen van de Jaar 2000-functies. Er is met name behoefte aan adviseurs, projectleiders, analisten, teamleiders voor testen en aanpassen van de systemen, testers en aanpassers zelf. De overheid zal belemmeringen wegnemen die scholing met behoud van uitkering bemoeilijken.  MC
 

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1388944). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×