Managed hosting door True

‘Meer dan domweg een boek openslaan'

Helpdeskmedewerker

 

Een helpdeskmedewerker is het eerste aanspreekpunt voor de klanten of medewerkers van een organisatie. Hij beantwoordt telefonisch vragen van gebruikers op het gebied van ict. Ook probeert hij problemen telefonisch op te lossen, vertaalt wensen van klanten in praktische oplossingen en controleert of wensen slagvaardig, foutloos en op tijd worden uitgevoerd.

Tamarah Carolus (30)

Opleidingen: Technische Bedrijfskunde

Carrièrepad: "Na het afronden van mijn studie Technische bedrijfskunde wilde ik iets in de ict gaan doen, maar ik wist niet precies in welke richting ik moest zoeken. Daarom ben ik toen Bedrijfskunde gaan studeren in Rotterdam, maar dat beviel niet. Na een jaar heb ik gesolliciteerd bij Unit4Agresso en werd ik helpdeskmedewerker. Ook geef ik trainingen aan eindgebruikers."

Leuk: "In mijn geval bestaat werken voor de helpdesk niet uit domweg een boek openslaan en vragen beantwoorden. Ik denk mee over hoe we de klant zo goed mogelijk kunnen helpen. Het leukste vind ik dat mijn werk zo afwisselend is. Naast telefonisch contact via de helpdesk, spreek ik mensen ook persoonlijk tijdens de trainingen."

Minder leuk: "Soms gaan dingen niet zoals de klant wil, bijvoorbeeld als zijn eisen technisch onmogelijk zijn. Dat zijn minder leuke gesprekken en dan voel je je wel eens machteloos."

Carrièrewensen: "Ik ben nu bezig met rijlessen. Als ik mijn rijbewijs gehaald heb, zou ik wel op pad willen als consultant. Die carrièrestap gaat vast lukken; we hebben er al over gesproken."

Beloning

Totale beloning: 31.939 euro
Jaarsalaris junior: 28.396 euro
Jaarsalaris senior: 35.007 euro

Jaarbeloning naar werkervaring (bij een 40-urige werkweek):
3 - 4 jaar: 26.853 euro
5 - 9 jaar: 31.392 euro
10 - 14 jaar: 33.014 euro
15 - 19 jaar: 35.716 euro
20 - 24 jaar: 38.550 euro

Jaarbeloning naar opleidingsniveau (bij een 40-urige werkweek):
Academisch: 34.083 euro
HBO: 38.639 euro
MBO: 30.429 euro

Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Bedrijfsauto: 27 procent
Meest gereden leaseauto: Volkswagen Polo
Laptop van de zaak: 71 procent
Telefoon van het bedrijf: 34 procent

Studierichtingen

Toerisme, cultuur en communicatie 
Bedrijfskunde 
Bedrijfskundige informatica 
Geschiedenis

Top 15 cursussen

Itil ( 45 procent)
MCP (27 procent)
Netwerk essentials (24 procent)
Systeem- & Netwerkbeheer (18 procent)
HTML (12 procent)
Ethernet (12 procent)
Exchange server (12 procent)
MCSE (12 procent)
Informatieanalyse (9 procent)
Access (9 procent)
Ambi (9 procent)
Databasemodelleertechnieken (9 procent)
Pascal (6 procent)
C/C++ (6 procent)
ERP (Baan/SAP/Peoplesoft)  (6 procent)

Functies

Eerdere functies:
Systeembeheerder

Doorgroeien naar:
Applicatiebeheerder
Programmeur
Systeembeheerder

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2672578). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×