Managed hosting door True

Grafiek: Koopgedrag Nederlanders op Internet

 

Marktonderzoekbureau Multiscope heeft het koopgedrag van de Nederlander op Internet onderzocht.

Ruim 35 procent van de 2800 ondervraagde Nederlanders zegt al eens iets via Internet te hebben aangeschaft of heeft gebruik gemaakt van een betaalde dienst via dit netwerk. Dit is in vergelijking met een half jaar eerder niet noemenswaardig veranderd. Het populairst in aanschaf via Internet zijn muziek-CD's (19,5 procent) en boeken (18,9 procent). De Amerikaanse leveranciers Amazon (boeken) en CD Now worden het meest genoemd: respectievelijk 50 en 44 keer. Dat is veel vaker dan de Nederlandse leveranciers ECI en Boeknet, die 31 en 23 keer genoemd worden.
Ook voor kleding (1,4 procent) en vakantie/reizen (1,3 procent) maakt de Nederlander weleens gebruik van Internet. De Nederlandse bloemenhandelaren kunnen hun slogan 'Neem vaker een bloemetje mee' nog wel even behouden; slechts 0,9 procent bestelt weleens bloemen via Internet.
 

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1330120). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×