Dell startte vorige week in de Verenigde Staten met het programma PC Workspace Services, een ondersteuningsdienst voor het midden- en kleinbedrijf. In Nederland moet het mkb nog even wachten.
PC Workspace Services is een complete helpdesk die door Dell wordt verzorgd. Het gaat om eerstelijns hulp, ondersteuning op afstand en zaken als installaties, beheer en onderhoud van systemen. Dit hoeven niet noodzakelijkerwijs Dell-systemen te zijn. De pc-fabrikant richt zich op heterogene desktop-omgevingen die veelal op Windows zullen draaien.
In een recent rapport concludeerde onderzoeksbureau Forrester dat leveranciers meer hulpdiensten aan het mkb moeten aanbieden die zijn gestandaardiseerd, gecentraliseerd en van een afstand beheersbaar. Volgens Forrester is het koopgedrag van mkb-ondernemingen aan het veranderen en laten zij steeds vaker de value added resellers links liggen om direct bij fabrikanten te kopen.
Voor minder dan twintig dollar per systeem per maand, kunnen Amerikaanse mkb-ondernemers aanspraak maken op het Dell-programma. Nederlandse ondernemingen moeten nog in ieder geval tot 2005 wachten.< BR>