Managed hosting door True

Alphaware komt met ASP-concept naar Nederland

Met name startende ondernemingen vormen doelgroep

 

Het Duitse softwarebedrijf Alphaware treft voorbereidingen om nog dit jaar de Nederlandse markt te betreden. Met webgebaseerde erp-software die volgens het asp-concept wordt aangeboden richt de onderneming zich voornamelijk op kleine en middelgrote handelsbedrijven.

Het Beierse Alphaware is een van de eerste softwarebedrijven in Duitsland die applicaties via Internet aanbieden. De erp-software kwam in de herfst van 1999 beschikbaar en is voorzien van een e-commerce module. Marketingmanager Birgit Salletmaier zegt dat inmiddels meer dan 125 bedrijven in Duitsland werken met het pakket Alphawork dat is gebouwd in Progress.
In Duitsland kost de installatie van Alphawork 155 euro per werkplek. Bedrijven betalen een maandelijks bedrag tussen 79 en 61 euro per geïnstalleerde werkplek, afhankelijk van het aantal gebruikers. Er wordt gewerkt met jaarcontracten. Salletmaier beweert dat een volledige implementatie in twee weken is gerealiseerd. Zij ziet beginnende ondernemingen als een belangrijke doelgroep. Een korte implementatietijd, geringe investeringskosten en - dus - de beschikbaarheid over meer liquide middelen noemt zij als belangrijkste voordelen.

Applicatieservice

Robin Prosch, algemeen directeur van Profilux kan dat bevestigen. Profilux Brillenvertrieb startte in 1999 met de verkoop van brilmonturen aan opticiens volgens het principe van het virtual lean distribution-systeem. Voor het opnemen van de orders maakt Prosch gebruik van een extern callcentrum, die de orders rechtstreeks invoert in Alphawork dat bij Alphaware draait. Van daaruit wordt het magazijn aangestuurd, dat binnen 24 uur levert. Ook is het mogelijk met de e-commerce module rechtstreeks via Internet te bestellen. In- en verkopers werken van huis uit en voeren via Internet hun gegevens in het systeem, waarvan ook de financiële administratie gebruik maakt om de facturen te versturen en de boekhouding te doen. Prosch zelf haalt via Internet management- en marketinginformatie op. Praktisch alle activiteiten zijn uitbesteed. Prosch ziet marketing, inkoop en kwaliteitsmanagement als de kernactiviteiten van zijn bedrijf. Daarvoor heeft hij mensen in dienst. De overige functies worden door derden uitgevoerd.
Prosch wil Profilux de komende maanden fors laten expanderen. Ook in Nederland wil hij aan de slag. Het asp-concept biedt hem naar eigen zeggen voldoende waarborgen dat de ICT met de uitbreiding van zijn organisatie kan meegroeien.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1367213). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×