Managed hosting door True

Nederlandse versie Navision zo goed als klaar

'Crm-markt leeft wellicht weer op'

 

De ombouw van het Deense Navision is voltooid. In de Verenigde Staten zijn de Microsoft crm-pakketten sinds januari te koop. De Nederlandse versie ligt begin volgend jaar op de schappen. Doelgroep is het mkb.

In Barneveld, het voormalig Navision-kantoor, waar de introductie wordt voorbereid, zijn de verwachtingen groot. Hubert Hulshof, productmanager: "We krijgen er nu al veel telefoontjes over. Het mkb wacht met het aanschaffen van crm tot ons product verkrijgbaar is. Wellicht leeft door ons die markt weer op."
De beoogde doelgroep is het mkb. De Nederlandse "sweet spot" zoals Hulshof het noemt - het aantal bedrijven met meer dan vijf gebruikers, maar minder dan 1500 - is 41 duizend bedrijven groot.

Drempel

Of het een succes wordt, hangt af van het Nederlandse netwerk van partners. "Het product is voor 80 procent af. De rest moet worden aangelegd door de partners."
De partners zitten dicht op de klant, zegt Hulshof, en hebben ervaring met het implementeren bij het mkb. Zij verrichten ook het maatwerk dat het crm-pakket aansluit op die mkb-systemen.
In de VS zorgden dergelijke partners voor zo'n 160 aanvullende modules. Die kunnen uiteraard ook in Nederland ingezet worden. "Nu houden we intern nog een lijstje bij. Straks is er een speciale website, waar het mkb contact kan leggen met de leveranciers van de modules."
Het crm-pakket is voor het merendeel geschreven in .Net. Het is helemaal ingebouwd in Microsofts e-mail programma Outlook. "Er is geen sales-agent die niet met Outlook werkt. Ons systeem begint daar, dat maakt de drempel erg laag."< BR>

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1306666). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×