Managed hosting door True

Discussie

Wie belt u bij een hack?

Dit artikel delen:

Tijdens een dinerbijeenkomst over recente ontwikkelingen rond ict-beveiliging leidde Peter R. de Vries een discussie rond dit onderwerp, inclusief tips en tricks. Daarbij gaf De Vries enkele opvallende adviezen, zoals: zorg voor een crisismanagementteam (cmt) en oefen eens met een 'cybercrisis'.

Een belangrijke vraag tijdens het diner was wie je belt tijdens een groot ict-incident. Bel je eerst de directie of begin je direct bij de ict-afdeling? Een advies is eerst het crisismanagementteam te bellen, maar dan moet zo'n team natuurlijk wel bestaan.

De tweede opvallende aanbeveling tijdens de avond was een keer te oefenen met een ict-crisis. 'Laat medewerkers scenario's bedenken en laat de it-afdeling daarop reageren', is het voorstel van iemand. Ook gamification zou hierbij van toepassing kunnen zijn.

Heeft u een cmt ter beschikking en het wel eens nodig gehad? Zo nee, denkt u dat dit nuttig kan zijn? En houdt u naast brandoefeningen wel eens ict-crisisoefeningen? Waarom is dit wel of niet nuttig?

Dit artikel delen:

Lees verder


Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.