Managed hosting door True

Gestructureerde projectplanning bij ECI2 Europe

Case study

 

ECI2 Europe, is één van de grootste Europese leveranciers van e-commerceapplicaties. Het bedrijf ontwikkelt en implementeert e-commerceoplossingen die worden geïntegreerd in de bedrijfsadministratie van de klanten.

ECI2 Europe is vier jaar geleden begonnen met Projectplace. Het bedrijf had een groot project binnengehaald en er stond veel op het spel. "Ik heb Projectplace toen gebruikt voor de volledige projectplanning, dit gaf ons een zeer goede controle in gemaakte afspraken en oplevering." zegt Siebe van Ineveld, verantwoordelijk voor alle frontofficeprojecten. Van Ineveld heeft nu ongeveer 30 projecten gedraaid met Projectplace. Hij was zelfs zo enthousiast dat Projectplace in het hele bedrijf is uitgerold.

Van Ineveld is vooral te spreken over de structuur die Projectplace biedt. "De kracht zit erin dat we worden gedwongen de planning via een structuur te laten lopen. Een planning maken is sowieso moeilijk in de ICT-branche. We zijn niet alleen van onze eigen interne capaciteit afhankelijk, maar ook van inzet door de klant zelf. Daarnaast moeten verschillende inzichten goed worden begeleid naar concrete oplossingen. Als je dat niet goed managet, krijg je verwachtingspatronen die uit elkaar lopen. Als je Projectplace goed toepast staat alles zwart op wit, compleet met de verantwoordelijke personen en deadlines. Je kijkt allemaal naar dezelfde bron en dat schept duidelijkheid wat betreft de verwachtingen.''

Een ander groot voordeel is de beschikbaarheid van Projectplace, zegt van Ineveld. "Als ik bij een klant zit en ik kan geen verbinding krijgen met het kantoornetwerk, dan kan ik altijd naar Projectplace en de klant natuurlijk ook.'' Issuemanagement is nog zo'n functie waar de medewerkers van ECI2 Europe veel aan hebben. "Dat is ijzersterk. Vooral als je een grote applicatie moet inrichten of software ontwikkelt. De klant test het, komt met vragen en wijzigingsverzoeken. Voorheen ging dat per mail, maar dat is lastig want het is geen sturend systeem. Nu worden die als issues toegewezen. De klant kant kan zien wat er gebeurt en wij weten aan het eind van de rit zeker dat we aan alle verwachtingen hebben voldaan."

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2378347). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×